البرت بغزیان

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران از تاثیر شرکت فولاد مبارکه بر اقتصاد و تعیین نرخ واقعی ارز گفت.

آلبرت بغزیان در گفت وگو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اینکه شرکت فولاد مبارکه بزرگترین واحد صنعتی کشور است، اظهار داشت: ارزش فولاد مبارکه بر بورس به حدی است که متخصصان بر این باورند که ارزش سهام فولاد می تواند نرخ واقعی ارز را تعیین می کند.

وی افزود: ملاک تعیین نرخ واقعی ارز از سهام فولاد و به ویژه فولادمبارکه نشان از اهمیت و جایگاه این صنعت بر اقتصاد کشور دارد.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه لیدر صنعت فولاد در کشور، شرکت فولاد مبارکه است، تصریح کرد: یکی از ملاک های مهم شاخص صنعتی شدن کشور در توسعه صنایع فولادی و به ویژه شرکت فولاد مبارکه و زیرمجموعه های آن است.

وی بیان داشت: سهم شرکت فولاد مبارکه و واحدهای زیرمجموعه آن در صنعت کشور بر کسی پوشیده نیست و از سوی دیگر این شرکت عظیم صنعتی تامین کننده ماده اولیه برای صنایع زیردستی است.

بغزیان توسعه سیاست بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه را تحسین کرد و افزود: بهره برداری و توسعه شرکت فولاد مبارکه از افتخارات ارزنده پس از انقلاب اسلامی است و نشان می دهد که می توان با تکیه بر توان داخلی به چنین دستاوردی دست یافت. اگرچه در فرصتی می شد چنین توسعه های مشابهی را در کشور ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: یکی از ایراداتی که می توان پس از تاسیس شرکت فولاد مبارکه به دولت ها گرفت همین موضوع است که به توان داخلی کشور توجهی نشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با بیان اینکه هر ماده خامی بدون فراوری از کشور صادر شود به نوعی خیانت به اقتصاد کشور است، گفت: هیچ کشوری و مدیر دلسوزی دست به خام فروشی نمی زند چراکه همواره تایید مقام معظم رهبری هم بر پرداختن به ارزش افزوده بالاتر در صنایع تاکید کردند.

وی افزود: خام فروشی در کانی های فلزی و سنگی کشور را از ارزش افزوده بی بهره می کند و با تغییر نگرش می توان از خام فروشی جلوگیری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =