رضا شهرستانی

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: قرار شده با تشکیل کمیته ای مشترک بین بورس و انجمن فولاد یک تابلوی جدیدی در کنار تابلوی اصلی فولادی ها برای شرکت هایی که تاکنون در بورس کالا نبوده اند باز شود و پذیرش این شرکت ها به صورت آسان تری صورت گیرد.

سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره تشکیل کمیته مشترک بورس کالا و انجمن فولاد برای حل مسائل پذیرش و عرضه شرکت های فولادی گفت: در شیوه نامه ابلاغی و طرح مجلس شورای اسلامی بر روی اینکه کل تولیدکنندگان فولاد در بورس حضور داشته باشند تاکید شده است، اما شرکت های تولیدکننده ای در زنجیره فولاد وجود دارند که هنوز وارد بورس کالا نشده اند.  

شهرستانی در ادامه  افزود: بیش از 200 شرکت در زنجیره فولاد در کشور وجود دارند که این شرکت ها در بخشی از زنجیره یا برخی در کل زنجیره یا چندین دسته از زنجیره فعالیت دارند و جالب این است که بعضی از این شرکت ها تا الان وارد بورس نشده اند. مخصوصا شرکت های خصوصی و نوردکارانی که به روش ذوب القایی فعالیت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه این شرکت ها به علت سیاست های غلطی که در سال های قبل در وزارت صمت وجود داشته است زیان بوده و معوقات بانکی دارند و جهت پذیرش در بورس و گرفتن ضمانت نامه بانکی و... دچار مشکل هستند. لذا برای اینکه این شرکت ها بتوانند وارد بورس شوند و محصولاتشان را عرضه کنند نمی توان طبق قوانین فعلی که وجود دارد عمل کرد، چرا که پذیرش آنها امکان پذیر نیست.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این مطالب گفت: تصمیم بر این شده است که با تشکیل کمیته ای مشترک بین بورس و انجمن یک تابلوی جدیدی در کنار تابلوی اصلی برای این شرکت ها در بورس باز شود و پذیرش این شرکت ها به صورت آسان تری صورت گیرد و با شرایط بهتری نقدینگی که این شرکت ها نیاز دارند تامین شود که به نظر من این خیلی اتفاق خوب و اقدام مناسبی است.

شایان ذکر است روز گذشته مدیران شرکت‌های بزرگ فولادی کشور با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و نماینده وزارت صمت نشستی صمیمی داشتند و در این نشست علاوه بر همدلی و عزم مدیران فولاد برای حمایت از حقوق سهامداران، نماینده وزارت صمت بر تعامل همه جانبه این وزارتخانه با بازار سرمایه تاکید کرد.

در پایان این نشست، مقرر شد بیانیه‌ای برای تامل بیشتر کمیسیون صنایع مجلس در طرح فولادی نگارش و به نمایندگان ارسال شود تا بهترین تصمیم ها در این حوزه با تعامل صنعت فولاد، بازار سرمایه، مجلس و وزارت صمت اتخاذ شود. همچنین مقرر شد کمیته مشترکی بین بورس کالا و انجمن فولاد برای حل مسائل پذیرش و عرضه شرکت‌های فولادی در بورس کالا، ایجاد شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =