حمید رضا عظیمیان

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به نقش‌آفرینی این شرکت در مبارزه با ویروس کرونا گفت: مجموعۀ فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه برای مبارزه با بیماری کرونا در کشور بی‌نظیر است و تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان در زمینۀ مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خرید تجهیزات پزشکی کمک شده و این درحالی‌که هیچ شرکتی در ایران به 10 درصد از این مبلغ هم نرسیده است.

به گزارش ایراسین به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، مهندس عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، از این پروژه که در محل دانشگاه صنعتی اصفهان افتتاح شد، به‌عنوان اقدامی مبارک در ادامۀ همکاری‌های گستردۀ علمی و فناورانۀ فولاد مبارکه با دانشگاه صنعتی اصفهان و مراکز علمی کشور یاد کرد.

وی با اشاره به اهداف فولاد مبارکه از مشارکت در این پروژه اظهار داشت: فولاد مبارکه به‌منظور عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، حمایت از دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین پشتیبانی از استارت‌آپ‌ها را در دستور کار خود قرار داده و معتقد است با تکیه بر دانش و تخصص کاملا بومی می‌توان به دستاوردهای ارزشمندی دست یافت که بومی‌سازی و تولید ماسک پیشرفتۀ N95 نمونۀ بارز این رویکرد موفقیت‌آمیز است.

 مدیرعامل فولاد مبارکه اجرای این پروژه را نشان از واقف بودن بخش صنعت و دانشگاه به مسئولیت‌های اجتماعی ارزیابی و خاطرنشان کرد: خرسندیم که فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی اصفهان در یک کار مشترک موفق به اجرای پروژه‌ای شده‌اند که نتیجۀ آن تولید ۶۰ هزار ماسک در هر شبانه‌روز با کیفیت بالا بوده است.

مهندس عظیمیان در ادامه به تحریم‌های چندین بارۀ آمریکا علیه این شرکت اشاره کرد و گفت: در شرایط تحریم اقتصادی کشور، برای رشد و توسعۀ مناسب، ملزم به استفاده از ظرفیت جامعۀ علمی کشوریم و بنا داریم در ادامه نیز مصمم‌تر از قبل در این مسیر حرکت کنیم.

مدیـــرعامل فــــولاد مبــــارکه در ادامـــه به حضـــور فرهیــــختگان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش‌های مختلف شرکت فولاد مبارکه اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر ارتباط بسیار خوبی میان بخش‌های تحقیقاتی مجموعۀ فولاد مبارکه و دانشگاه صنعتی و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان برقرار است و به دستاوردهای خوبی هم منتج شده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت استفادۀ حداکثری از ظرفیت‌های دانش روز در صنعت افزود: فولاد مبارکه برای حفظ سهم 50 درصدی خود در تولید فولاد کشور و تولید محصول با تکنولوژی و علم روز دنیا، خود را ملزم به استفاده از نسل چهارم تکنولوژی می‌داند، چراکه صنایع بزرگ کشور به ورق‌های فولادی با ویژگی‌های متفاوتی همچون استحکام و انعطاف‌پذیری زیاد و وزن سبک نیاز دارد.

مدیرعامل فولاد مبارکه با تأکید بر اینکه کشور ما، به‌ویژه فولاد مبارکه در تولید فولاد از دنیا عقب نیست، اما در تنوع محصولات کمی از سایر کشورها عقب مانده است، ادامه داد: برای اینکه بتوانیم این عقب‌افتادگی را جبران کنیم، باید با مراکز علمی و دانشگاهی کشور ارتباط نزدیک و کاملی داشته باشیم.

عظیمیان با اشاره به نقش‌آفرینی فولاد مبارکه در مبارزه با ویروس کرونا در ادامه افزود: مجموعۀ فعالیت‌های شرکت فولاد مبارکه برای مبارزه با بیماری کرونا در کشور بی‌نظیر است؛ شرکت تاکنون در زمینۀ مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برای خرید تجهیزات پزشکی بیش از 100 میلیارد تومان کمک کرده، درحالی‌که هیچ شرکتی در ایران به 10 درصد از این مبلغ هم نرسیده است.

وی در همین خصوص گفت: بخش عمده‌ای از این کمک‌ها در قالب تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی بوده و بخشی نیز به تهیۀ تبلت برای دانش‌آموزان بی‌سرپرست و کم‌برخوردار تحت حمایت کمیتۀ امداد امام خمینی (ره) اختصاص یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =