سیدرضا شهرستانی-عضو هیات مدیره انجمن فولاد

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: به تعویق انداختن طرح ساماندهی زنجیره عرضه و تقاضا فولاد توسط مجلس، اقدام درستی بود و در کل مجلس می تواند در کلیات ورود کند و درباره مسائل کلان قانون گذاری انجام دهد چرا که اگر بخواهد در امور جزئی صنعت دخالت کند؛ داشتن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بی معنی می شود.

سیدرضا شهرستانی عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین درباره مجاب شدن نمایندگان مجلس برای به تعویق انداختن طرح ساماندهی زنجیره عرضه و تقاضا فولاد گفت: این اقدام درستی است و در کل مجلس می تواند در کلیات ورود کند و درباره مسائل کلان قانون گذاری انجام دهد. ولی اگر بخواهد در امور جزئی صنعت دخالت کند؛ داشتن وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت بی معنی می شود و از آن مهمتر در ادامه قرار است کار به کجا منتهی شود؟ یعنی امروز موضوع راجع به فولاد است، فردا در مورد تمام کالاها باید این اتفاق بیفتد و این روند اشتباهی است.

شهرستانی در افزود: متاسفانه در ماه های گذشته شاهد این بودیم که وزرات صمت در این زمینه مدیریت درستی نداشت. علت هم انتخاب نادرست مدیریتی در حوزه معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت بود که به نظر می رسد با آمدن آقای سعد محمدی که اشراف کافی بر کل صنعت دارد، آشنا به مسائل این حوزه است و سالها تجربه اجرایی در شرکت های مختلف را دارند این موضوع در حال حل شدن باشد. ایشان به خوبی مشکلات را می شناسد و امیدواریم بتواند در کل زنجیره یک تعاملی ایجاد کند.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان این مطالب گفت: هدف همه ما این است که کالای با کیفیت با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد و در این میان راه هرگونه رانت و سوء استفاده ای بسته شود.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در خاتمه افزود: در پایان باید بگویم ورود مجلس برای تنظیم بازار فولاد صد در صد اشتباه است. به علت اینکه صنعت فولا د یک زنجیره است و انواع و اقسام کالاهای مختلف، با شرایط و ماهیت های مختلف در آن وجود دارد که هر بخش کاملا تخصصی است و نمی توان برای همه بخش ها یک تصمیم واحد گرفت. حداکثر کاری که مجلس می تواند در این زمینه انجام دهد این است که تصویب کنند شرکت های فولادی باید محصولاتشان را یا در بورس عرضه کنند و یا فقط صادر کنند و  فقط در همین حد کلیات ورود پیدا کند اما تعیین شرایط مختلف در بازار موجب ایجاد رانت و سوء استفاده خواهد شد. 

شایان ذکر است مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در نشست خبری مشترک ذوب آهن اصفهان و مدیران عامل شرکت‌های صدرتامین از مجاب شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای به تعویق انداختن تدوین شیوه‌نامه ساماندهی زنجیره عرضه و تقاضای فولادی خبر داد و حذف قیمت‌گذاری دستوری را عاملی برای عرضه محصولات با اطمینان خاطر بیشتر و منطقی شدن قیمت‌ها دانست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =