محمدرضا حبیبی

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: مدیران باید توجه داشته باشند و تلاش کنند که بررسی‌های آنها باید به گونه‌ای انجام شود که کوچک‌ترین آسیبی به اشتغال وارد نشود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، محمدرضا حبیبی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امسال در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و سقوط نظام شاهنشاهی وکوتاهی دست امریکا از چپاول منافع کشورهای اسلامی شاهد جشن اضمحلال گروه های فریب خورده هستیم.

وی با اشاره به آیاتی از کلام الله قران مجید صبر و مقاومت مردم ایران را در تحریم های مردم ایران ستود و گفت: در برابر مشکلات و مصائب باید شکرگذار خداوند بود چراکه با شکرگزاری نعمت های خداوند فزونی می یابد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به پیشرو بودن مردم از مسئولان در تحمل مشکلات توصیه کرد: لازم است شکرگزاری و تشکر از مردم و افزایش خدمت رسانی بدون منت به مردم در اولویت مسئولان قرار بگیرد به ویژه که در آستانه انتخابات سال آینده قرار داریم و باید در فضای سالم و رقابتی حضور اکثریتی مردم در پای صندوق با خدمت خالصانه قرار بگیرد.

وی اشاره ای به ریاست قوه قضائیه بیش از دو سال با شعار وحدت تحول محور در دستگاه قضایی داشت و افزود: این برنامه که به تایید مقام معظم رهبری رسید، و این برنامه کارشناسی شد و با بررسی های انجام شده و سند ویژه ای تحت عنوان «سند تحول» در دسترس عموم قرار گرفت.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر اینکه هم و غم قوه قضاییه حرکت در مدار «سند تحول» است، تصریح کرد: لازم است اهدافی از این سند تا تابستان سال آینده اجرایی شود، بخشی از آن هم میان مدت و برخی از آن هم بلند مدت است و در هر سه قوه قابل بررسی است.

توسعه فناوری های اطلاعاتی در سند تحول

وی افزود: سالهاست که رویکرد قوه قضاییه بر استفاده از فناوری های اطلاعاتی است که نمود آن در ابلاغیه ها مشهود است که مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است که در «سندتحول» باید شتاب بگیرد.

حبیبی با اشاره به اینکه در حال حاضر محاکمه زندانیان در استان اصفهان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، ادامه داد: برای محاکمه زندانیان بین استانی نیز چنین برنامه‌ای را در دستور کار داریم.

وی اضافه کرد: محاکمه زندانی های بین استانی هم از طریق فناوری های اطلاعاتی انجام می شود و نیاز به حضور در محاکم نیست و به صورت الکترونیکی اجراء می شود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با تاکید بر تعیین تکلیف پرونده های معوقه گفت: در یک سال و نیم گذشته ده هزار پرونده معوقه تعیین تکلیف شده است که آمار قابل توجهی است.

وی با تاکید بر شورای حل اختلاف اظهار داشت: هر پرونده ای که زمینه سازش آن فراهم است از طریق شورای حل اختلاف پیگیری شود و حکم در دادگاه صادر شود.  

حبیبی با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از محورهای مهم «سند تحول»است، گفت: در تشکیلات درونی، برونی قوه قضاییه با جدیت دنبال می کند و در این زمینه با شفافیت این موضوع را بدون تعارف را اطلاع رسانی می کند اما این موضوع نباید بهانه ای برای فضاسازی تهمت و افترا را فراهم کند.

حمایت از فعالان اقتصادی

وی افزود: حمایت از تولید و اشتغال در کنار مبارزه با فساد از محورهای «سندتحول» قوه قضاییه قرار دارد که در این راستا از فعالان اقتصادی نظیر کاشی نیلو و کاشی اصفهان حمایت شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه  بیش از یک هزار و 500 مورد تغییر کاربری در اصفهان وجود داشته، افزود: با هرگونه تجاوز در بستر و حریم رودخانه زاینده رود برخورد می شود.

پرونده ای از فولاد مبارکه در دادگستری اصفهان تشکیل نشده است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص برخی از مطالب عنوان شده در مورد شرکت فولاد مبارکه گفت: در این زمینه در حوزه استان اصفهان پرونده‌ای تشکیل نشده و هر آنچه وجود دارد در تهران مورد بررسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در مجموعه‌هایی مانند فولاد مبارکه بررسی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که کوچک‌ترین آسیبی به اشتغال وارد نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =