وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تکمیل زنجیره تولید جزو یکی از دغدغه‌های اصلی این صنعت است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش ایراسین، رضا رحمانی هنگام سفر استانی خود به سمنان طی بازدید از مجتمع فولاد شاهرود اظهار داشت: فولاد یکی از صنایع پایه و تاثیرگذار در رشد اقتصادی و توسعه کشور است که به همین دلیل باید از تمام ظرفیت‌های آن استفاده کنیم تا بتوانیم اقتصاد کشورمان را همواره به سمت توسعه هدایت کنیم.

رحمانی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری افزود: شعار سال یک استراتژی است که باید جدی گرفت، به این دلیل که این شعار می‌تواند علاوه بر رونق تولید زمینه توسعه اشتغال و معیشت خانواده‌های ایرانی را نیز تضمین کند، از این رو اجرایی شدن واقعی این شعار وظیفه‌ای برای تک تک مدیران است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اگر واقعا تصمیم‌گرفته‌ایم که مشکلات بیکاری و نرخ تورم را در کنار رونق تولید تجربه کنیم باید حمایت واقعی از تولید داخلی داشته باشیم که بخشی از آن مربوط به خریداران و خانواده‌هاست و به قول معروف خارج از حیطه فعالیت دولت، به همین دلیل ما تلاش می‌کنیم و خانواده‌ها نیز باید در این زمینه حمایت کنند.

به گفته وزیر صنعت، معدن و تجارت در شرایط فعلی تولید کننده نباید دغدغه و نگرانی داشته باشد  ورفع موانع و تسهیل در امور تولید باید برنامه ریزی شود که در همین زمینه فعالیت‌هایی انجام شده و در آینده نزدیک نتایج مثبت و دقیق آن در تولید و بطور کلی اقتصاد کشورمان مشخص خواهد شد.

رحمانی درباره قوانین موجود در زمینه حمایت از تولید کنندگان نیز گفت: براساس بررسی‌های انجام شده و همچنین شواهد موجود به این نتیجه رسیدیم که برخی از قوانین فعلی در واقع نه تنها حامی تولید نیست بلکه به نوعی وزنه سنگینی است برپای تولیدکنندگان که درحال بررسی و ایجاد تغییرات اصولی در این قوانین متناسب با شرایط فعلی هستیم.

وی معتقد است برای دستیابی به قوانین اصولی و قابل اجرا در زمینه تولید برای حمایت واقعی از آن باید از نظر تشکل‌ها، بخش خصوصی و همچنین کارشناسان استفاده شود که وزارت صنعت در این بخش نیز فعالیت‌های چشمگیری انجام داده و برای دستیابی به قوانین تسهیلگر واقعی جهت حمایت از تولید داخلی جلساتی سازنده به این بخش‌ها در سطوح مختلف انجام شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =