• ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
  • کد خبر: 52862
  • readingTime: ۲ دقیقه
بانک مرکزی

سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: باید حساب ویژه مسئولیت‌های اجتماعی (صندوق ذخیره ارزی) در بانک‌ها باز شود تا پول مسئولیت‌های اجتماعی رسوب و اعتبارات برای جاهایی که سرفصل اعتباری نداریم، هزینه شود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، مهدی جعفری استان خراسان جنوبی را سرزمین فرصت‌های بکر نامید و اظهار کرد: در حوزه معدن ۸۴۰ معدن داریم، هفت هزار میلیون تن ذخایر معدنی شناسایی شده داریم و حدود ۱۳ هزار اشتغال در حوزه معدن استان داریم اما متأسفانه تنها ۴ درصد ارزش افزوده استان فقط در حوزه معدن است، این یعنی اینکه با خام فروشی و یا مسئولیت‌های اجتماعی معادن چیز نصیبی استان نمی‌شود لذا ارتقای شاخص‌های زندگی در مناطق معدنی برای ما مهم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: در استان به دنبال فرآوری محصولات رفته‌ایم چراکه فرصت اقتصادی خوبی برای استان خراسان جنوبی در کشور فراهم است و امیدواریم در این حوزه با کمک تیم اقتصادی به نتایج خوبی برسیم.

وی گفت: سرلوحه کار ما باید تنزل از مواضع قانونی در راستای منفعت مردم باشد، در کارها باید انعطاف داشت، متأسفانه ریسک در مدیران کم و مر قانونی مسئولان اقتصادی را دست به عصا کرده است لذا با کمک قوه قضائیه و مسئولان دادگستری قدرت ریسک باید به مدیران برگردد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: البته موانع پیش روی سرمایه گذاران در مجلس باید رفع شود، قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید برای تولید بیشتر دست در دست هم بگذارند.

جعفری با اشاره به حساب‌های بزرگ کارخانه‌ها و معادنی که در استان ما نیست، افزود: ابتدایی‌ترین انتظار از فعالیت‌های اقتصادی این است که در کنار انتفاع اقتصادی معادن و کارخانجات، حساب‌های خود را در بانک‌های استان داشته باشند تا مردم بتوانند تسهیلاتی بگیرند و یا اشتغالی ایجاد شود، تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم و باید حساب ویژه مسئولیت‌های اجتماعی (صندوق ذخیره ارزی) در بانک‌ها باز شود تا پول مسئولیت‌های اجتماعی رسوب و اعتبارات برای جاهایی که سرفصل اعتباری نداریم، هزینه شود.

وی تصریح کرد: دیپلماسی اقتصادی استان با مرز را قبل از سال آغاز کرده‌ایم و اولین سند تجاری بین خراسان جنوبی و افغانستان امضا شد، از چهار بازراچه مرزی، تنها یک بازرچه فعال است لذا باید به سمت بازگشایی سایر بازارچه‌ها برویم تا مردم به لحاظ اقتصادی رشد کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به کویر و تپه‌های ماسه‌ای، نمک کویر گفت: هنوز گردشگری کویر فعال نشده است اما فرصت‌های بکری است و باید برای آن برنامه داشت.

جعفری با اشاره به روز ملی گندم و نان گفت: از مرحله تولید تا مصرف باید نظارت‌ها برای سلامت مردم بیشتر شود تا سلامت و امنیت غذایی بیشتر شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =