• ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۰
  • کد خبر: 9935
  • readingTime: ۲ دقیقه
پرسپولیس

در دیدار معوقه هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران تیم های پرسپولیس تهران و فولاد مبارکه سپاهان به مصاف هم می روند.

به گزارش ایراسین، تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان در دیدار معوقه هفته هفتم لیگ برتر ایران ساعت 16:30 روز سه شنبه 16 دی ماه 1399 در ورزشگاه آزادی تهران میهمان پرسپولیس است، این دیدار که به نوعی به الکلاسیکوی ایران معروف است می توان از آن به نام مصاف بهترین خط حمله لیگ یعنی فولاد مبارکه سپاهان با بهترین خط دفاعی یعنی پرسپولیس نام برد. شاگردان نویدکیا در 8 بازی 14 گل به ثمر رسانده اند و قرمزهای تهران نیز از 6 بازی تنها دوگل دریافت نموده اند.  

سپاهان در این فصل هشت بازی انجام داده و در همه مسابقات خود موفق به گلزنی شده است. آخرین باری که سپاهان در لیگ برتر گل نزده به هفته بیست و هشتم لیگ فصل قبل برمی‌گردد که شاگردان امیر قلعه‌نویی چهار بار توپ را به دیرک دروازه نساجی زدند اما در باز کردن دروازه این تیم ناکام ماندند. با این وجود در ۱۰ دیدار بعدی طلایی‌پوشان حتی در صورت باخت هم موفق شدند حداقل یک گل به رقبای خود بزنند. در این بین سجاد شهباززاده با به ثمر رساندن هفت گل در لیگ بیستم، زننده ۵۰ درصد گل های سپاهان بوده است، این بازیکن سابقه گلزنی مقابل پرسپولیس را هم در کارنامه خود دارد. رسول نویدکیا کاپیتان اول سپاهان و رضا دهقانی بازیکن جوان طلایی پوشان به علت مصدومیت در این سفر همراه تیم نیستند.

در سوی مقابل شاگردان یحیی گل‌محمدی در ۶ بازی این فصل، چهار بار کلین‌شیت کرده‌اند و پس از گذشت ۴۰۰ دقیقه برای اولین بار در این فصل دروازه‌شان باز شد. سرخپوشان تهرانی در ۲ بازی اخیر متوقف شده‌اند و در مسابقه آخر دروازه‌شان باز شد و حامد لک در ثبت کلین شیت ناکام مانده است. هردو تیم به امتیازات کامل این دیدار نیاز مبرمی دارند چراکه در بازی قبلی شاگردان نویدکیا در مصاف با ماشین سازی تبریز در حالیکه سه بر یک پیش بودند تن به تساوی سه بر سه دادند و پرسپولیس نیز در دقیقه 90 نتیجه پیروزی را با تساوی یک بر یک مقابل ذوب آهن اصفهان عوض کرد. پیروزی هر کدام از تیم ها به منزله ماندن در کورس قهرمانی می باشد. محرم نویدکیا برای اولین بار در قامت سرمربی به ورزشگاه آزادی می رود و مقابل پرسپولیس صف‌آرایی می‌کند. محرم نویدکیا و محمود کریمی دو ستاره سپاهان در دهه هشتاد بودند که طلایی‌پوشان اصفهانی روزهای درخشانی را تجربه می کردند و این دو بازیکن سال‌های زیادی مقابل پرسپولیس بازی کردند، حالا در قامت مربی پای به آزادی می‌گذارند. محرم نویدکیا با 24 بار حضور در دیدار با پرسپولیس از این حیث رکوردار محسوب میشود و توانسته در این 24 بازی دو گل نیز به ثمر برساند. رکوردار دیگر این بازی حساس در فوتبال ایران محمود کریمی است که 4 گل مقابل پرسپولیس به ثمر رسانده، شاید به یادماندنی‌ترین گل‌های او همان سه گلی باشد که در ورزشگاه آزادی در نیمه نهایی جام حذفی وارد دروازه سرخپوشان کرد، تا نام خودش را به عنوان تنها هت‌تریک کننده تاریخ تقابل دو تیم ثبت کرده باشد.

طلایی پوشان اصفهانی یکشنبه به تهران سفر می کنند و آخرین جلسه تمرینی پیش از این بازی را نیز فردا در زمین سایپا پشت سر می‌گذارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =