• ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۴
  • کد خبر: 8907
  • readingTime: ۱ دقیقه
کژان رستمی

دونده تیم دوومیدانی بانوان فولاد مبارکه سپاهان گفت: تبعیض زیادی بین بانوان و آقایان در رشته دو و میدانی وجود دارد.

به گزارش ایراسین، کژان رستمی دونده تیم دوومیدانی بانوان فولاد مبارکه سپاهان این رشته را به صورت حرفه ای از سال ۹۴ آغاز کرده و بیش از ۳۵ مقام کشوری دارد، از بهمن ۹۸ با باشگاه فولادمبارکه سپاهان قرارداد بست و توانست مقام دوم و سوم مسابقات بین المللی دهه فجر را کسب کند. در مسابقات این فصل نیز به همراه سپاهان توانست جزو دوندگان پرامتیاز لیگ برتر کشور باشد.

کژان رستمی در گفتگو با خبرنگار ایراسین پیرامون جایگاه دوومیدانی ایران در بخش بانوان گفت: رکوردهای بانوان دوومیدانی کشورمان با رکوردهای آسیا فاصله دارد، البته دوندگانی هستند که می‌توانند مدال کسب کنند، اما حمایت نمی‌شوند، رکوردم با حد نصاب ملی فاصله زیادی ندارد. مریم طوسی رکورد دار دوومیدانی کشور است، می‌خواهم رکورد او را بشکنم و به نام خود ثبت نمایم.

دونده تیم دوومیدانی بانوان فولاد مبارکه سپاهان با بیان اینکه هدف من  فقط موفقیت در مسابقات کشوری نیست، افزود: می‌خواهم در آسیا و جهان مطرح شوم، هر چند کار سختی پیش رو دارم، اما در صورتی که حمایت شوم کسب نتیجه دور از دسترس نیست. امیدوارم بتوانم سهمیه المپیک را کسب کنم.

وی ضمن تشکر از محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه فولاد مبارکه سپاهان بیان داشت: تیم بانوان فولاد مبارکه سپاهان یک تیم حرفه‌ای بود که خوشبختانه در نهایت توانستیم قهرمان لیگ دوومیدانی کشور شویم.

کژان رستمی با اشاره به انتخابات رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: از صیامی رئیس جدید فدراسیون تقاضا دارم که حامی مالی برای این رشته ورزشی جذب کند، چراکه دوومیدانی یک رشته المپیکی است و هزینه‌های زیادی دارد.

دونده تیم دوومیدانی بانوان فولاد مبارکه سپاهان در پایان اظهار داشت: متاسفانه تبعیض زیادی بین بانوان و آقایان در رشته دوومیدانی وجود دارد، از ۱۰ ورزشکار فقط یکی دو دونده خانم برای حضور در مسابقات اعزام می‌شوند. رکوردهای برخی از بانوان به آسیا نزدیک است و می‌توانند مدال بگیرند، اما حمایت نمی‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =