عباسعلی ایروانی

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت درخصوص میزان حقوق دولتی پیش‌بینی شده برای امسال گفت: میزان حقوق دولتی معادن برای سال 99 تعیین و به شورای عالی معادن فرستاده شده تا تایید گردد. رقمی که امسال پیش بینی شده از معادن وصول شود 4269 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته تغییر آنچنانی نداشته است.

عباسعلی ایروانی در گفت‌وگو با ایراسین با بیان این مطلب در ادامه افزود: سال گذشته رقم حاصل از حقوق دولتی معادن حدود 2800 میلیارد تومان بوده است که با یکسری از بدهی هایی که برخی از معادن بزرگ داشتند این رقم بالاتر رفته و بالای 3هزار میلیارد تومان رسید.

وی درباره اینکه آیا شرایط خاصی برای برخی از معادن که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعالیتشان تحت تاثیر قرار گرفته و ممکن است برای پرداخت حقوق دولتی دچار مشکل شوند نیز گفت: برخی فرصت‌ها به معادن از سوی وزارتخانه به معادن داده شده است، اما خوشبختانه شرایط فعالیت معادن طی چندماه گذشته مناسب بوده و بیشتر آنها به فعالیت خود ادامه داده اند و اگر تولیدشان متوقف یا کاهشی بوده تنها به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده و عوامل مختلفی در آن دخیل بوده اند.

ایروانی ادامه داد: در مجموع مشکلی از نظر فعالیت معادن نداشتیم و حتی درصد کوچکی نیز به میزان فعالیت معادن کشور اضافه شده است. در واقع میزان تولید معادن در شرایط فعلی نیز نشان می‌دهد که روند تولید نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت در خصوص اینکه میزان تولید ماده معدنی در سال جاری چقدر است، نیز گفت: میزان تولید مواد معدنی برای امسال بیش از 400میلیون تن پیش بینی شده است.

تعامل با محیط زیست و منابع طبیعی

ایروانی درباره مشکلاتی که اکنون معدنکاران با سازمان‌هایی همچون منابع طبیعی و محیط زیست دارند گفت: وزارت صمت با این سازمان‌ها جلسات تعاملی را برگزار کرده و دستاوردهای خوبی نیز داشته است، اما مشکل اینجاست که مدیران استانی به توافقات حاصله عمل نمی‌کنند و فعالیت معدنکاری را با مشکل روبرو می‌سازند؛ برای مثال استان‌های یزد، اصفهان و آذربایجان غربی جزو استان‌هایی هستند که مدیران منابع  طبیعی و محیط زیست آنها سختگیری های زیادی داشته و مقررات خاص خود را دارند. برای مثال یکی از مشکلاتی که به تازگی به وجود آمده در خصوص تمدید پروانه بهره برداری از معادن است. به این شکل زمانی که اطلاعیه برای تمدید فعالیت پروانه به این مراکز داده می‌شود با آن مخالفت می‌کنند که امری ناصحیح بوده و تمدید باید انجام شود؛ اما به طور کلی می‌توان گفت تعامل میان معادن و سازمان‌های منابع طبیعی و محیط زیست از شرایط خوبی برخوردار است.

مدیرکل دفتر نظارت بر امور معدنی وزارت صمت در پایان از برگزاری انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی معدن استانها خبر داد و گفت: دستورالعمل لازم برای این کار اعلام و ابلاغ شده و در اسفندماه انتخابات هیات مدیره نظام مهندسی معدن استانها انجام خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =