• ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۳
  • کد خبر: 7799
  • readingTime: ۴ دقیقه
صدیقه کعبی زاده

مجمع سالیانه هیات جودو استان اصفهان با حضور صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون جودو برگزار شد.

به گزارش ایراسین، مجمع سالیانه هیات جودو استان اصفهان با حضور سید محمد طباطبایی مدیرکل اداره ورزش و جوانان، صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون جودو و دیگر اعضاء در تالار اجتماعات سرای ورزشکاران برگزار شد.

صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران در این نشست گفت: قبل از مسئولیت ما در فدراسیون جودو،  تنها ۶۰ هزار نفر ورزشکار بیمه شده در رشته جودو داشتیم که در طول یکسالی که فدراسیون جدید آمد بیش از 90 هزار ورزشکار سازمان یافته در سطح کشور داریم (در صورتیکه جودو ایران فعالیتش به حالت تعلیق درآمده است)، این توسعه از نظر کمی و کیفی مرهون زحمات شبانه وزی آقای آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون و همکاران ما می باشد که انگیزه را بین این جامعه حفظ کرده است.

وی ادامه داد: رشته جودو رشته خاصی است که هزینه بالایی هم برای ورزشکاران در بر دارد، بطور مثال لباس جودو نزدیک به ۸۰۰ هزار تومان می باشد و از طرفی تاتامی مخصوصی می خواهد که مبلغ این تاتامی ها حداقل ۷۰ میلیون تومان می باشد.

صدیقه کعبی زاده با اشاره به کلنگ زنی 12 خانه جودو در سطح کشور، گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان اصفهان در رشته جودو این استان هم می تواند خانه جودو داشته باشد و من قول می‌دهم امسال حمایت همه جانبه ای فدراسیون از رشته جودو استان اصفهان داشته باشد.

نایب رئیس فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران خاطر نشان کرد: پس از ۱۰ سال جودو را به آموزش و پرورش برگرداندیم و تفاهمنامه با این نهاد امضاء و در آینده نزدیک نیز به ادارات کل ورزش و جوانان نیز ابلاغ می‌شود، ما در طرح خانه‌های ورزش روستایی نیز سعی بر این داریم که برخی از آنها را به تاتامی جودو تجهیز کنیم تا این رشته در روستاهای کشور نیز توسعه پیدا کند .

وی در پایان تاکید کرد: از مسئولین هیات جودو استان اصفهان می‌خواهم که متناظر با فدراسیون، همه کمیته‌های هیات را تشکیل دهد و در راستای توسعه این رشته بیش از پیش تلاش کنند.

سید محمد طباطبایی نیز در این مجمع اظهار داشت: فدراسیون یک نگاه آینده نگری در راستای توسعه رشته جودو در حوزه های قهرمانی و همگانی دارد، در راس این فدراسیون آقای آرش میراسماعیلی به همراه تیم کاری خود نقاط ضعف، قوت، فرصتها و تهدیدها را به خوبی می شناسند، همچنین صدیقه کعبی زاده نایب رئیس فدراسیون جودو اشراف زیادی به ورزش بانوان به ویژه بانوان جودوکار استان اصفهان دارد، در مجموع مسئولین فدراسیون جودو کاملا از وضعیت سخت افزاری، نرم افزاری و سرمایه انسانی این رشته در استان اصفهان خبر دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان افزود: به طور حتم نگاه فدراسیون جودو به استان اصفهان یک نگاه ویژه و خاص است و این استان در برنامه راهبردی و استراتژیک فدراسیون جایگاهی ویژه ای دارد، امیدواریم با توجه به برنامه‌ریزی و برنامه محوری هیات جودو استان اصفهان روز به روز شاهد رشد، شکوفایی، نمو و استعدادهای بالقوه در این رشته باشیم.

وی با اشاره به بحث آمایش و نگاه قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان بیان داشت: در سطح استان اصفهان چند شهرستان در بحث رشته جودو فعال هستند که در بحث نخبه پروری، استعدادیابی و استعدادپروری گام های موثری برداشته اند، اما در بحث زیرساخت این رشته با محدودیت مواجه هستند که باید با برنامه ریزی مطلوب، بستر مناسب که همان احداث خانه های جودو را برای فعالیت جودوکاران در سطح شهرستان ها فراهم نمائیم که در این راه نگاه فدراسیون به استان اصفهان باید ویژه باشد.

سید محمد طباطبایی تصریح کرد: فدراسیون جودو می‌تواند از طریق کمیسیون ماده ۵ وزارت ورزش و جوانان، تفاهم نامه ای با وزارت ورزش و جوانان داشته باشد که در سالن های ورزشی در کنار رشته‌های دیگر رزمی، رشته جودو نیز لحاظ شود، از دیگر ظرفیت‌هایی که فدراسیون و هیات جودو می تواند از آن در راستای توسعه این رشته بهره ببرد، فضاهای ورزشی آموزش و پرورش است که باید با تعامل و تفاهمنامه این هم افزایی انجام شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان در ادامه استفاده از پتانسیل خیرین ورزشی را یکی موارد دیگر در راه توسعه رشته جودو دانست و بیان داشت: خیرین ورزشی یکی از ظرفیت های خوب در کنار ورزش کشور و استان محسوب می شوند که در راه احداث خانه‌های جودو می توانند گام های موثری بردارند چراکه زمانی که بحث توسعه می‌کنیم، برای رسیدن به آن در مرحله اول باید زیرساخت‌ها مهیا باشد تا بتوانیم این رشته را توسعه دهیم.

وی افزود: انشاالله امیدواریم در سایه حضور آرش اسماعیلی در راس فدراسیون و تیم کاری حمید عصارزادگان در هیات جودو استان اصفهان شاهده افتخارآفرینی جودوکاران ایران به ویژه ورزشکاران استان اصفهان در سطح ملی و بین المللی باشیم

سید محمد طباطبایی در پایان جایگاه بانوان را در جودو رفیع خواند و اظهار داشت: جودو بانوان در کنار جودو آقایان در جایگاه رفیعی می باشد که قابل تحسین و تشویق است، امیدواریم با نگاه تخصصی به جودو بانوان مثل گذشته شاهد رشد و شکوفایی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =