شریفی

یکی از مسائل مهمی که امروزه در بسیاری از صنایع مورد توجه قرار گرفته، همکاری مشترک با دانشگاه‌ها به منظور ارتقای سطح علمی زنجیره ارزش است. صنعت سنگ ایران نیز در این مسیر گام برداشته و 50دوره آموزشی در کمیسیون آموزش انجمن سنگ تعریف کرده است.

دبیر انجمن سنگ ایران، درباره این اقدام مشترک انجمن سنگ با دانشگاه‌های کشور به "ایراسین" گفت: کار ارزشمندی که هم اکنون انجمن سنگ در این صنعت به آن پرداخته، همکاری با دانشگاه‌های کشور است.  در این زمینه، کمیسیونی بسیار قوی آموزشی متشکل از اساتید دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه شاهرود، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه تربیت مدرس و سایر دانشگاه‌ها به وجود آمده است و  این اعضای هیات علمی همگی با صنعت سنگ آشنایی داشته و  با آن در ارتباط اند.

احمد شریفی با بیان این مطلب در ادامه افزود: حدود ۵۰ دوره آموزشی در این کمیسیون تعریف کردیم. همچنین با کمک دانشگاه ها و استفاده از اطلاعات و امکانات موجود با یک شرکت فعال و تخصصی در حال ساخت کلیپ های آموزشی که ترکیبی از انیمیشن و فیلم برداری است و  چگونگی فعالیت در معادن، دستگاه ها و نحوه استفاده از آن، آموزش در حین کار، آموزش بسته بندی در تولید استاندارد و... در آن نشان و آموزش داده می شود.

وی ادامه داد: در کنار این دوره‌های آموزشی که با کمک دانشگاه‌ها و ایمیدرو انجام می شود، کلیپ های آموزشی نیز به صورت مجازی تهیه شده تا در اختیار همه پرسنل معدن و واحدهای فرآوری قرارگیرد تا آنها به فراخور نوع فعالیت خود از این کلیپ های آموزشی استفاده کنند.

شریفی ادامه داد: برای مثال در بخش معدن کسی که با دستگاه حفاری کار می‌کند باید کار با دستگاه را بلد باشد و نحوه کاری آن را بداند. این مدل از یادگیری می تواند از طریق این کلیپها صورت پذیرد و به پیشبرد اهداف در صنعت سنگ کمک کند.

به گفته دبیر انجمن سنگ ایران، همکاری با دانشگاه ها و ایمیدرو اقدام بسیار مهمی است که به ارتقای سطح علمی زنجیره ارزش صنعت سنگ کمک خواهد کرد و حرکت موثری در این صنعت به شمار می آید.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =