گازهای گلخانه ای

در گزارش جدید وود مکنزی آمده است که برای دستیابی به اهداف توافق نامه پاریس برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای، انتشار گازهای ناشی از تولید فلزات باید طی 20 سال آینده به نصف برسد.

به گزارش ایراسین، ماینینگ در گزارش خود آورده است: برای رسیدن به چنین هدفی، تحلیلگر بازار، افزایش قیمت کربن دی‌اکسید را در هر تن تا سال ۲۰۳۰ تا۱۱۰ دلار افزایش می‌بیند.

در این گزارش آمده است: "این مالیات با هدف ایجاد تحولات گسترده فن آوری در صنعت های قابل انتشار مانند تولید فلزات" انجام می شود.

در این گزارش همچنین به عنوان یک داستان هشدار دهنده به صنعت فولاد اشاره شده و گفته است پرونده بخش فولاد نشان می دهد که باید طی 20 سال آینده 1.7 میلیارد انتشار مستقیم و غیرمستقیم این گاز را از بین ببرد و در صورت عدم رعایت توسط این صنعت، باید سالانه 191 میلیارد دلار مالیات بپردازد که معادل 24درصد از درآمدهای جهانی سالانه فولاد از 800 میلیارد دلار در یک سال خوب برای این صنعت است.

بر اساس گزارش وود مکنزی، سرمایه‌گذاران که در حال حاضر بیشترین ارتباط و تاثیرپذیری از قیمت کربن را دارند، احتمالا توسط ذی نفعان خود مجبور خواهند شد که جنبه های مبهم گزارش های پایداری را بررسی کنند.

به نظر می رسد سختگیری هایی که در راستای حفظ محیط زیست در سراسر جهان در حال اجرایی شدن است بخش عمده‌ای از ان به صنایع معدنی بازمیگردد. این در حالی است که صنعتگران در آلومینیوم و فولاد که گفته می شود تولید آنها به طور ذاتی آلودگی برای محیط زیست آنهم با انتشار گاز دی اکسید کربن را دارد، به سمت روشهای نوین و جدید رفته اند تا میزان آلودگی خود را به حداقل برسانند.

گفتنی است توافقنامه اقلیمی پاریس قراردادی در چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی (UNFCCC) بوده و قرار است از سال ۲۰۲۰ به حل مسائل مرتبط با تعدیل،‌تامین بودجه و سازگاری با بحران انتشار گازهای گلخانه‌ای بپردازد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =