کشتی آرای

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران گفت: در شرایط فعلی قیمت طلا بر اساس قیمت جهانی و نرخ ارز افزایش پیدا کرده است و داد و ستد نیز در بازار طلا و جواهر انجام در صورت وجود مشتری انجام می شود.

محمد کشتی آرای در گفت و گو با "ایراسین" بیان اینکه بازار طلا با رکود همراه است در ادامه افزود: امکان پیش بینی برای روند افزایش قیمت طلا برای هیچ کس وجود ندارد و نمی‌توان گفت که این افزایش قیمت تا چه زمانی ادامه دار خواهد بود؛ حتی برای یک ساعت آینده هم نمی‌توان پیش بینی کرد که چه اتفاقی در بازار طلا و قیمت این فلز ارزشمند رخ خواهد داد.

به گفته وی؛ افزایش قیمت طلا تا حدودی متاثر از شیوع ویروس کرونا بوده است اما اکنون قیمت آن بر اساس قیمت انس جهانی طلا و ارز تعیین می شود.

کشتی آرای ادامه داد: شیوع ویروس کرونا باعث بالا رفتن اونس جهانی و یکی از دلایل بروز رشد اقتصادی منفی شده است.

عضو هیات رئیسه اتحادیه طلا و جواهر استان تهران پیش از این نیز خبر داده بود با توجه به احتمال بروز سوءاستفاده جهت افزایش قیمت طلا و گسترش فعالیت‌های زیرزمینی، اتحادیه در نظر دارد اپلیکیشنی برای ساماندهی کلیه معاملات ایجاد کند تا از این پس معاملات از طریق این ثبت شود.

به گزارش ایراسین؛ طلا  همواره به عنوان یکی از سرمایه های مطمئن در جهان شناخته می شود، این روزها با وجود رکود اقتصادی به وجود آمده در جهان، با رشد عجیبی همراه شده است. نکته قابل تامل در خصوص بازار جهانی طلا، تحت تاثیر قرار گرفتن آن بر مسائل سیاسی منطقه بوده که یکی از آنها تنش های شورای امنیت بر سر تحریم تسلیحاتی ایران و اعمال مجدد تحریم‌ها بوده و از سوی دیگر نیز مجددا امریکا و چین با وجود توافقات صورت گرفته، دوباره به دلیل شیوع ویروس کرونا جنگ تجاری آنها اوج گرفت و رییس جمهور امریکا حتی تصمیم بر قطع ارتباط با اقتصاد دوم جهان را نیز مطرح کرد؛ این موارد می تواند از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا در بازار جهانی باشد.

این موضوع در حالی مطرح می‌شود که طلا همواره به عنوان یک مامن امن برای سرمایه گذاران به شمار آمده و امریکا و چین که به عنوان تولیدکنندگان بزرگ این فلز ارزشمند در جهان شناخته می شوند، اثرگذاری قابل قبولی بر قیمت این فلز ارزشمند خواهند داشت.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =