ترامپ

دولت ترامپ مطالعه راه‌های محافظت از سرمایه‌گذاران آمریکایی از شرکت های چینی پرداخت.

به گزارش ایراسین، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته گفت دولت وی قصد دارد روش‌هایی را برای محافظت از آمریکایی‌ها در برابر ریسک های سرمایه گذاری در شرکت‌های چینی مطالعه کند.

ترامپ در سخنرانی در جلسه توجیهی کاخ سفید برای رونمایی از اقداماتی که پکن را در هنگ‌کنگ هدف قرار می‌دهد، گفت که او به کارگروه ریاست‌جمهوری در بازارهای مالی دستور می‌دهد تا " شیوه‌های مختلف شرکت‌های چینی فهرست‌شده در بازارهای آمریکا را با هدف حمایت از سرمایه گذاران آمریکایی مورد مطالعه قرار دهند."

او گفت: "شرکت‌های سرمایه‌گذاری نباید مشتریان خود را در معرض ریسک‌های پنهان و غیرضروری مرتبط با سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی قرار دهند و تاکید کرد که آمریکایی‌ها مستحق "انصاف و عدالت" هستند.

اعضای این کارگروه شامل استیون منوچین ، وزیر خزانه‌داری ، جروم پاول ، رئیس صندوق ذخیره فدرال ، جان ویلیامز ، رئیس بانک مرکزی فدرال نیویورک ، جی کلینتون ، رئیس اوراق بهادار و ارز ، و سایر مقامات نظارتی هستند.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که دولت آمریکا نبرد تجارت و فناوری خود با پکن را به بازارهای سرمایه گسترش داده است، زیرا روابط بین الملل با رقیب به دلیل شیوع ویروس تاجدار  (کرونا) به چالش کشیده شده است.

مجلس سنا همچنین در ماه مه قانونی تصویب کرد که می تواند از حضور بعضی از شرکت های چینی سهام خود را در بورس اوراق بهادار آمریکا جلوگیری کند ، مگر آنکه از استانداردهای حسابرسی ها و مقررات آمریکا پیروی کند.

گفتنی است دو کشور بزرگ اقتصادی چین و امریکا به مدت 2 سال با یکدیگر جنگ تجاری داشتند و تعرفه‌های بسیاری را برای ورود محصولاتشان به یکدیگر تحمیل کردند.  در واقع تحمیل تعرفه ها که در ابتدای امر از سوی امریکا آغاز شد، به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی این کشور در برابر ورود محصولات چینی به کشورش بود. بیشترین تعرفه ها که سروصدای زیادی نیز به راه انداخت برای فولاد و آلومینیوم بود. دو فلز استراتژیک که این روزها بسیاری از کشورها به دنبال تولید آن و همچنین تامین مواد اولیه اش هستند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =