علیرضا حبیبی

سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران معتقد است مسئولان باید چشم‌انداز هندبال را برای چهار تا هشت سال آینده برنامه‌ریزی و ترسیم کنند.

به گزارش ایراسین، علیرضا حبیبی سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران که یک اصفهانی می باشد در ابتدا پیرامون شرایط این روزهای خود اظهار داشت: فعلاً که بحران کرونا تمام برنامه‌هایم را به هم ریخته است، در اسفند سال 98 متاسفانه موفق به حضور در سمینار مدرسان جهان در کشور مجارستان نشدم، پس از آن توسط فدراسیون جهانی به عنوان مدرس دوره مربیگری بین‌المللی انتخاب شدم که آن دوره هم به تعویق افتاد.

وی ادامه داد: منتظر هستم شرایط بهتر شود تا چگونگی پیشنهادات قبلی که داشتم مشخص شود تا بتوانم انتخاب و تصمیم درستی داشته باشم، امیدوارم فدراسیون هندبال بهترین تصمیم را برای تیم ملی بزرگسالان اتخاذ کنند.

علیرضا حبیبی در مورد دلایل ناکامی این تیم در مسابقات سال قبل گفت: به نظرم بحث آسیب‌شناسی در هندبال منوط به کادرفنی و بازیکنان تیم ملی نیست و باید در تمام حوزه‌ها و رده‌های سنی مختلف ارزیابی درستی انجام شود، همچنین باید در کنار داشتن امکانات کافی به این موضوع هم توجه شود که اردوهای تمرینی کوتاه مدت پیش از مسابقات آن هم بدون حضور تمام بازیکنان چقدر می‌تواند برای نتیجه‌گیری تیم ملی در مسابقات مثمرثمر باشد، معتقدم برگزاری کمپ‌های تمرینی مجهز و با کیفیت بین‌المللی یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند به نتایج خوب منتهی شود، اگر برنامه‌ریزی مدون و دراز مدتی برای آموزش، توسعه هندبال کشور و تیم‌های باشگاهی و ملی ترسیم نشود در نتیجه کار، مشکلاتی رخ خواهد داد که اثرات آن در تیم‌های ملی مشخص می شود.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران با بیان اینکه تمام مربیان ما باید به علم روز دنیا مجهز شوند تصریح کرد: تا زمانی که این موضوعات کوچک از بین نرود، چطور می‌توان توقع داشت مربیان ما بتوانند در تمرینات، متدهای روز دنیا را به بازیکنان منتقل کنند، به طور مثال ما در اردوهای تیم ملی زمان زیادی برای پرداختن به مسائل فیزیکی و تکنیکی نداریم و تنها کاری که از عهده ما بر می‌آید این است که بتوانیم بازیکنان را از لحاظ تاکتیکی و هماهنگی به سطح خوبی برسانیم.

وی در ادامه بیان داشت: اکثر کشورهای آسیایی و اروپایی در طول سال بازی‌های تدارکاتی زیادی را انجام می‌دهند تا بازیکنان آنها ضمن هماهنگی بتوانند ترس خود را در بازی‌های بزرگ از بین ببرند و به تجارب بین‌المللی دست پیدا کنند، اما آیا این موضوع در کشور ما رعایت می‌شود؟ درست نیست هنگامی که تیم ملی نتیجه نمی‌گیرد تقصیرات را گردن کسی انداخت.

علیرضا حبیبی با بیان اینکه مهمترین مشکل در هندبال ایران عدم ثبات مدیریتی است، گفت: همچنین فرصت کوتاه مدت برای مربیان یکی دیگر از مشکلات هندبال است چراکه آنها نمی توانند توانمندی خود را نشان بدهند، ما هیچوقت برنامه‌ریزی درازمدت در کشورمان نداشته‌ایم، البته احساس می‌کنم پاکدل، رئیس فدراسیون می‌کوشد تا با برنامه‌ریزی ایده‌آل هندبال را دوباره سروسامان دهد.

سرمربی سابق تیم ملی هندبال ایران افزود: متاسفانه در چند سال اخیر سازندگی‌ها در هندبال زیاد نبوده و اگر هم بوده، انگشت شمار بوده است، باید بتوانیم پشتوانه‌سازی را افزایش و خون تازه‌ای در رگ‌های هندبال به جریان بیاندازیم، مسئولان باید چشم‌انداز هندبال را برای چهار تا هشت سال آینده برنامه‌ریزی و ترسیم کنند و اولین مورد هم داشتن برنامه‌ریزی، ثبات و حمایت مالی مناسب است، آن هم مشروط بر عملیاتی و اجرایی شدن آن است.

وی در پایان با اشاره به قراردادهای بازیکنان ملی پوش گفت: چندین بار در اردوهای تیم ملی دیده‌ام به دلیل اینکه بازیکنان نتوانسته‌اند به حق و حقوقشان برسند، دغدغه عقد قراردادهایشان را داشتند و با انگیزه پایین در اردوها حضور یافته‌ و حتی در طول تمرینات تمرکز لازم را نداشتند و بیشتر به دنبال رفع مشکلات خود بوده‌اند، باید حاشیه امنیت از طرف فدراسیون و باشگاه‌ها برای مربیان و بازیکنان فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =