• ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
  • کد خبر: 53654
  • readingTime: ۱ دقیقه
داروسازی

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر از بومی سازی نوار تست قند خون توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه درحالی داد که پیش از این نوارهای تست قند خون از دیگر کشورها وارد ایران می‌شد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، علیرضا صنعتی در ارتباط با «ساخت یک حسگر زیستی انعطاف پذیر با استفاده از چاپ اکستروژنی جوهر اکسید گرافن احیا شده / کیتوسان برکاغذ نانوسلولز-باکتری برای تشخیص گلوگز در عرق» اظهار داشت: در ابتدا چهار مدل از نوار تست قندی طراحی شد که در صورت موفقیت می‌توان از این نوارها علاوه بر تست قند خون، تست چربی خون و تشخیص انواع سرطان‌ها، ناباروری وهمچنین بروز سکته‌ها را نیز تشخیص داد.

وی بیان داشت: در این تحقیق از دستگاه چاپگر سه بعدی برای آماده سازی نوار تست که قند را به شکل ساده تشخیص دهد، استفاده شد و به شکل بومی توسعه داده شود.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: با استفاده از این حسگر تشخیص دقیق‌تر قند خون امکانپذیر شد که تنها سرعت پایین آن نسبت به روش‌های متداول یکی از عیوب این نوارها است که در فازهای بعدی اشکالات آن رفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه این یک طرح پژوهشی است نه فناورانه، گفت: این اختراع هنوز وارد حوزه درمان نشده است و مراحل پژوهشی خود را طی می‌کند.

صنعتی ادامه داد: نمونه اولیه و آزمایشگاهی آن ساخته شده است که شامل دو قسمت سنسور و الکترونیک می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =