به گزارش ایراسین، محمدرضا موثقی نیا در نخستین جلسه شورای روابط عمومی این سازمان در سال جدید ضمن بیان این مطلب گفت: در میان انتشار اخبار مثبت و منفی و درست و نادرست، روابط عمومیها نقش مهمی در مدیریت اطلاع رسانی دارند و میتوانند با جهت دهی صحیح و منطقی افکار عمومی، جایگاه شایسته ایمیدرو را برای عموم تشریح کنند.
وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر، بخش معدن در بین مردم کمتر شناخته شده و اقشار مختلف جامعه درباره این بخش نسبت به سایر حوزههای اقتصادی، آشنایی کمتری دارند، افزود: یکی از مسئولیتهای اصلی روابط عمومی ایمیدرو و شرکتهای تابعه، بالا بردن سطح شناخت مردم از بخش معدن است که البته باید بر مدار حق و حقیقت و درستی باشد.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو با یادآوری سیر نزولی آمار دانشجویان ورود به دانشگاهها در رشتههای معدنی طی سالهای گذشته، گفت: این مساله، یک علامت بسیار منفی برای بخش معدن تلقی میشود و ایجاد جذابیت بخش معدن در بین مردم و قشر دانشجو را یک امر ضروری میکند که این امر، با هنرنمایی روابط عمومیها امکان پذیر است.
ایجاد اشتیاق برای مشارکت مردمی در بخش معدن
موثقی نیا با اشاره به سخنان وزیر صنایع یکی از کشورهای آفریقایی در دومین اجلاس ایران و آفریقا که از امنیت و نبود شرایط جنگی برخلاف تبلیغات رسانهای دنیا در جمهوری اسلامی ایران اظهار تعجب کرده بود، گفت: این تصویرسازی در اذهان مردم جهان، همان اثر و قدرت رسانه است که رسانههای خارجی از آن برعلیه کشورمان استفاده میکنند و ما نیز میتوانیم و باید از این قدرت در بیان واقعیتها بهره گیری و اثرات مثبت ایجاد کنیم. این بهره گیری صحیح از رسانه، وظیفه روابط عمومی برای تصویرسازی مناسب از واقعیتها، دیدگاهها را تغییر داده و در جامعه برای مشارکت مردمی در توسعه اقتصاد، اشتیاق ایجاد میکند.
رئیس هیأت عامل ایمیدرو در پایان تاکید کرد: شایعه و خبرسازیهای کذب، به دلیل خلاء اخبار درست و واقعی است. البته برخی اخبار ندانسته منتشر میشود و برخی هم مغرضانه است. روابط عمومی با اطلاع رسانی صحیح و به موقع، میتواند آن را مدیریت کند.
ضرورت اتخاذ رویکرد جدید برای شناساندن بخش معدن
سید احمدرضا صدر، سرپرست روابط عمومی ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تشکر از اعتماد مدیران به ویژه ریاست هیأت عامل سازمان به روابط عمومی، با تاکید بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت معدن به عنوان یک مزیت بزرگ برای کشور، ضمن تشکر از همه مدیران روابط عمومیهای ایمیدرو و مجموعههای تابعه که تلاش فراوانی طی ادوار مختلف انجام دادهاند، افزود: با توجه به تاکید رئیس محترم هیأت عامل ایمیدرو، سیاست روابط عمومی در دور جدید، شناساندن و سپس برند سازی این مجموعه است که با اتکا به لطف و قدرت خداوند و با همراهی همه همکاران در روابط عمومی ایمیدرو و مجموعههای تابعه، برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که با برنامهریزی بتوانیم این بخش را به مردم معرفی کرده و بشناسانیم تا حس و انگیزه مطلوبی در جامعه ایجاد شود و درنتیجه، برای گام بعدی یعنی مشارکت مردمی در بخش معدن، آماده شویم.
ارسال نظر