کنکور

رقابت ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب نوبت نخست آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ در استان اصفهان از ساعت هشت صبح امروز همزمان با سراسر کشور آغاز شد و تا فردا ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، نوبت نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ برای داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح امروز، هنر و زبان‌های خارجی عصر امروز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح فردا برگزار می‌شود.

نگاهی به آمار داوطلبان آزمون سراسری در استان اصفهان نشان می‌دهد که بیشترین شرکت‌کنندگان در گروه علوم تجربی هستند و نزدیک به ۶۵ درصد از کل داوطلبان را بانوان تشکیل می‌دهند.

دبیر ستاد آزمون استان اصفهان گفت: از بین داوطلبان نوبت اول کنکور سراسری در این خطه ۲۶ هزار و ۷۹۳ نفر در گروه علوم تجربی هستند که بیشترین سهم از داوطلبان را با ۴۱ درصد شامل می‌شوند.

رضا علی نوروزی گفت: در گروه علوم انسانی نیز ۱۸ هزار و ۵۷۰ نفر (۲۹ درصد داوطلبان) و ریاضی ۹ هزار و ۱۰۸ نفر (۱۴ درصد داوطلبان) شرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: تعداد داوطلبان گروه زبان‌های خارجی پنج هزار و ۴۵۳ نفر و گروه هنر چهار هزار و ۷۹۵ نفر است.

نوروزی با اشاره به اینکه مرحله نخست آزمون سراسری ۱۴۰۳ در ۲۸ شهر استان اصفهان برگزار می‌شود، اضافه کرد: بیش از ۴۱ هزار نفر از داوطلبان را بانوان و نزدیک به ۲۳ هزار نفر را مردان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه بیشترین داوطلبان استان شامل ۲۸ هزار و ۳۶۶ نفر در شهر اصفهان به رقابت می‌پردازند، گفت: پس از اصفهان، بیشترین داوطلبان در شهرهای کاشان با چهار هزار و ۳۲۸ نفر و نجف‌آباد با چهار هزار و ۱۷ نفر هستند.

تعداد داوطلبان دختر در چهار گروه علوم تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در استان اصفهان نسبت به پسران پیشی گرفته و فقط در گروه علوم ریاضی، تعداد پسران از دختران بیشتر است.

تعداد داوطلبان گروه علوم تجربی در استان شامل ۱۸ هزار و ۳۶۳ زن و هشت هزار و ۴۳۰ مرد، در گروه علوم انسانی شامل ۱۲ هزار و ۶۸۰ زن و پنج هزار و ۸۹۰ مرد و در گروه علوم ریاضی شامل سه هزار و ۲۰۲ زن و پنج هزار و ۹۰۶ مرد است.

آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ در ۲ نوبت برگزار می‌شود که نوبت نخست آن روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم آن روزهای هفت و هشتم تیرماه است.

نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی در کشور برگزار می‌شود؛ یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند.

گروه علوم تجربی با بیش از ۵۰۱ هزار داوطلب و گروه علوم ریاضی با بیش از ۱۲۸ هزار داوطلب بیشترین و کمترین تعداد داوطلبان در میان گروه‌های آزمایشی اصلی را به خود اختصاص داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =