• ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
  • کد خبر: 52835
  • readingTime: ۲ دقیقه
فولاد خوزستان

وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارشی، شرحی از تحریم‌های جدید علیه شرکت فولاد خوزستان و گروه خودروسازی بهمن و شرکت‌های همکار آنها در سراسر جهان ارائه کرد.

به گزارش ایراسین، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) در گزارشی در وب‌سایت خود اعلام کرد که در واکنش به حمله بی‌سابقه ایران به اسرائیل ۱۶ شخصیت حقیقی و دو نهاد ایرانی را تحریم می‌کند. این افراد حقیقی و حقوقی در تولید پهباد و به ویژه موتورهای پهبادی نقش داشتند که ایران در حمله روز ۱۳ آوریل (۲۵ فروردین) از آنها استفاده کرده بود.

این دفتر همچنین پنج شرکت فعال در زمینه‌های مختلف که نیازمندی‌های تولید فولاد را در شرکت فولاد خوزستان (فخوز) تأمین می‌کنند و یا محصولات نهایی آن را می‌خرند در دستور کار برای تحریم قرار داده است.

بر اساس گزارش چیلان بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا؛ صنعت فولاد ایران سالانه میلیاردها دلار درآمد دارد که بیشتر این درآمد از محل صادرات فولاد حاصل می‌شود؛ در همین حال شرکت فولاد خوزستان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان ایرانی است.

دامنه تحریم فولاد خوزستان تا کجا کشیده شده است؟

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در گزارش یادشده درباره تحریم شرکت فولاد خوزستان نوشته است: شرکت فولاد خوزستان یکی از بزرگ‌ترین فولادسازان ایران است و بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش این کشور به شمار می‌آید. تولید و فروش فولاد این شرکت سالانه برای دولت ایران میلیاردها دلار درآمد خلق می‌کند.

این گزارش همچنین بر تامین‌کنندگان خارجی مواد و قطعات فولاد خوزستان متمرکز شده تا تأمین و صادرات فولاد را برای شرکت فولاد خوزستان سخت کنند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا همچنین نوشته است: فولاد خوزستان حتی از شرکت‌های ثبت‌شده در اروپا برای دستیابی به قطعات و صادرات بهره می‌برده است. Kara Industrial Trading GmbH (کارا اینداستریال تریدینگ جی‌ام‌بی‌اچ) تاکنون ده‌ها میلیون دلار از فولاد خوزستان خرید کرده و برابر با این رقم مواد خام به فولاد خوزستان فروخته است.

این گزارش حتی به شرکت‌هایی که قطعات مهم مصرفی در تولید فولاد مانند الکترود به فولاد خوزستان می‌فروشد را نیز مورد رصد قرار داده و به مشتریان این شرکت در هنگ‌کنگ، ترکیه و… پرداخته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در این گزارش اعلام کرده که شرکت‌های PSI DMCC (پی‌اس‌آی دی‌ام‌سی‌سی)، Kara Industrial Trading GmbH (کارا اینداستریال تریدینگ جی‌ام‌بی‌اچ)، Good Run Limited (گود ران لیمیتد)، Magellanic Phoenix Marine and Trading Limited (ماژِلانی فینیکس مارین اَند تریدینگ لیمیتِد) و HSF Dis Ticaret Limited Sirketi (اچ‌اس‌اف دیس تی‌کِرت لیمیتِد سیرکِتی) تحت تحریم E.O.13871 هستند زیرا به شرکت فولاد خوزستان کمک مالی یا فناورانه کرده‌اند.

جزئیات تحریم بهمن خودرو

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا در این گزارش همچنین اعلام کرده که سه شرکت زیرمجموعه گروه خودروسازی بهمن را تحریم می‌کند. بنا بر اعلام این دفتر، شرکت بهمن از سپاه پاسداران و وزارت دفاع به طور مستمر پشتیبانی مالی می‌کند.

همزمان با این اقدام آمریکا، انگلیس نیز تحریم‌هایی را علیه چندین سازمان، افراد و نهادهایی نظامی ایران وضع می‌کند که در صنایع پهباد و موشک‌های بالستیک ایران فعالیت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =