• ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
  • کد خبر: 52589
  • readingTime: ۱ دقیقه
بارش باران

رئیس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز (چهارشنبه) از استان و برقراری جو پایدار تا اواسط روز جمعه است.

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به وضعیت جوی اصفهان اظهار کرد: پس از دهاقان، پادنای علیا با ۲۱.۶، ایستگاه باران‌سنجی فولاد مبارکه با ۱۴، شهرضا با ۱۲.۱، سمیرم با ۹.۲، مبارکه با ۸.۴ و زرین شهر با ۷.۷ میلی متر دارای بیشترین بارندگی بودند.

وی ادامه داد: برای شهر اصفهان هم ۵.۵ میلی متر بارش در ایستگاه باران‌سنجی اداره کل هواشناسی به ثبت رسید.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مُخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: وقوع طوفان لحظه‌ای در ۲۴ ساعت گذشته در سمیرم با سرعت ۹۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد و سرعت تُندباد لحظه‌ای در اصفهان به ۵۰ کیلومتر در ساعت رسید.

وی ادامه داد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز (چهارشنبه) از استان و برقراری جو پایدار تا اواسط روز جمعه است.

امینی تصریح کرد: شرایط جوی امروز بصورت ابری، بارش پراکنده بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، گاهی وزش باد به نسبت شدید و تندباد لحظه‌ای و کاهش ابر پیش بینی می‌شود.

امینی گفت: از روز پنجشنبه (فردا) تا بعدازظهر جمعه، جو پایداری در استان مستقر خواهد شد و با گذر امواج ضعیف از بعدازظهر جمعه تا اوایل هفته آینده، ناپایداری بویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب قابل پیش بینی است.

امینی خاطرنشان کرد: کمینه دمای هوای بیشتر مناطق استان در ۲۴ ساعت آینده یک تا ۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد داشت.

وی، برای کلانشهر اصفهان در روز پنجشنبه (فردا) هوای صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد و برای روز جمعه هوای صاف، از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد به نسبت شدید و احتمال رگبار و رعد و برق موقت پیش بینی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =