پرنیان

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی تهران گفت: درصد قابل توجهی از صنایع کشور ما در حوزه صنایع کوچک و متوسط قرار دارد اما این صنایع کوچک که اتفاقاً شاه کلید اقتصاد مقاومتی هستند متاسفانه کوچکترین آشنایی با بورس ندارند و از سویی دیگر سیستم بورس هم اعتمادی به این صنایع متوسط و کوچک ندارد.

صابر پرنیان مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان تهران در گفتگو با ایراسین در پاسخ به ضرورت رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی گفت: اقتصاد ما هم اکنون وارد فاز جدید یعنی اقتصاد مقاومتی شده تا از تکانه های خارجی در امان و بر جوانان متکی باشد و پیش نیاز این مهم نیز شفاف سازی و ایجاد اقتصاد سالم و مبتنی بر کار و جلوگیری از قاچاق و رانت است.

پرنیان موضوع رتبه بندی اعتباری فعالان اقتصادی را یکی از محورهای مهم در ایجاد اقتصاد سالم و شفاف دانست و گفت: وضعیت توانایی مالی واحدهای صنعتی و میزان درآمد و فروش آن ها باید در راستای شفاف سازی و جلوگیری از اقتصاد رانتی و زیرزمینی روشن شود که اخیراً این کار در کشورمان شروع شده است.

وی با اشاره به معیارها و شاخص های لازم برای رتبه بندی اعتباری گفت: 93 درصد صنایع کشور ما در حوزه صنایع کوچک و متوسط قرار دارد اما این صنایع کوچک که اتفاقاً شاه کلید اقتصاد مقاومتی هستند متاسفانه کوچکترین آشنایی با این مفاهیم ندارند و از سویی دیگر سیستم بورس هم اعتمادی به این صنایع متوسط و کوچک ندارد.

پرنیان با تاکید بر اینکه بورس و منابع اعتباری ما در کنار تولیدکنندگان قرار نگرفتند افزود: متاسفانه تولیدکنندگان هم به شکل سنتی فقط بانکها را می شناسند و با روش سنتی تقاضای وام می دهند و با هزار بدبختی هم تولید می کنند در واقع صنایع کوچک و متوسط در کشور ما هم از نظر قوانین و هم از نظر تامین منابع مالی مظلوم واقع شده اند.

وی افزود: رتبه بندی اعتباری قطعا یک امر ضروری است اما اگر بدون ایجاد زیرساختهای لازم به ویژه آموزش و فرهنگ سازی و بدون اعتماد سازی صورت گیرد قطعاً به صنایع کوچک ضربه خواهد زد. به عنوان مثال شهرک صنعتی "شمس آباد" به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی کشور حتی یک کارگزار بورس هم ندارد بنابراین وقتی آموزش و فرهنگ سازی در این مورد انجام نشده صنایع کوچک و متوسط چگونه می خواهند از این فرصت رتبه بندی اعتباری استفاده کنند؟!

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران عدم فرهنگ سازی و عدم اعتمادسازی را مهم ترین چالش در رتبه بندی اعتباری دانست و گفت: آموزش و اعتماد سازی در سرمایه گذاران و تولیدکنندگان از مهم ترین پیش زمینه ها برای جذب سرمایه گذاری و رتبه بندی اعتباری شرکتها و فعالان اقتصادی به شمار می روند.

پرنیان در پایان با اشاره به آمادگی شهرک های صنعتی استان تهران و کشور برای تعامل بین شرکت های اعتبارسنجی و تولیدکنندگان تصریح کرد: تولیدکنندگان باید بتوانند منابع مالی را به راحتی تامین کنند و در سریع ترین زمان ممکن تولید و تعهدات خود را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =