بارسلونا

باشگاه بارسلونا تمایل دارد تولید پیراهن‌هایش را خودش برعهده بگیرد، اما کمپانی نایکی هم پیشنهاد جدیدی به آن‌ها ارائه کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، پیراهن تیم بارسلونا ارزش بالایی برای سرمایه‌گذاران عرصه پوشاک دارد و در ماه‌های اخیر اخبار ضد و نقیضی درباره اسپانسری این پیراهن به گوش رسیده است.

ماجرا از آنجا شروع شد که خبر رسید باشگاه بارسلونا تصمیم دارد با نایکی قطع همکاری کند و یا با پوما قرارداد ببندد.

ماجرای پوما
چندی پیش نشریه «اسپورت» خبر داد، باشگاه بارسلونا و کمپانی پوما در آستانه دستیابی به یک توافق تاریخی هستند که طبق آن حدود ۲۱۶ میلیون دلار (۲۰۰ میلیون یورو) در هر فصل به کاتالان‌ها پرداخت می‌شود. اگر این معامله انجام شود، می‌تواند به سودآورترین قرارداد اسپانسر کیت در فوتبال تبدیل شود. حداقل ۱۲۴.۵ میلیون دلار (۱۱۵ میلیون یورو) در سال برای بلوگرانا تثبیت خواهد شد، اما این رقم می‌تواند به ۲۱۶ میلیون دلار افزایش یابد.

با این حال، یک مانع بزرگ این است که به دلیل قرارداد فعلی قهرمان لالیگا با نایکی، هر گونه توافقی که بین بارسا و پوما حاصل شده، نمی‌تواند بیشتر از این پیش برود. نایکی از سال ۱۹۹۸ پیراهن‌ها و لباس‌های بارسا را تأمین می‌کند و این غول پوشاک ورزشی در حال حاضر حداقل ۱۱۴.۷۵ میلیون دلار (۱۰۵ میلیون یورو) در هر دوره به کاتالان‌ها پرداخت می‌کند که بر اساس متغیرها می‌تواند به ۱۶۹ میلیون دلار (۱۵۵ میلیون یورو) برسد.

اسپورت گزارش می‌دهد که پوما تا زمانی که رابطه بین بارسا و نایکی قطع نشود هیچ سندی را امضا نخواهد کرد، اما در صورتی که باشگاه بتواند از رابطه خود با این شرکت آمریکایی خارج شود، حاضر است پاداشی ارائه دهد. نایکی معتقد است که اگر بارسا در ماه‌های آینده قطع همکاری کند ۳۷۸ میلیون دلار (۳۵۰ میلیون یورو) ضرر خواهد کرد و قصد ندارد بدون دریافت غرامت چنین ضربه سهمگینی را متحمل شود. بارسا همزمان که در حال مذاکره با پوما است، در تلاش است تا چنین مشکلاتی را با نایکی حل کند.

پوما متعهد شده که بر روی افزایش موفقیت بارسا در بازار تجارت الکترونیک نه تنها در سطح اروپایی بلکه در سراسر جهان کار کند. پیش از این، اخباری مبنی بر نزدیک شدن بارسا و پوما به معامله‌ای به ارزش بیش از ۸۲۰ میلیون دلار منتشر شد، که مبلغی را که شرکت آلمانی به منچسترسیتی می‌پردازد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، پوما موافقت کرد که ۸۲۴ میلیون دلار (۶۵۰ میلیون پوند) به مدت ۱۰ سال یا بهتر بگوییم کمی بیش از ۸۲ میلیون دلار در سال را به منچسترسیتی پرداخت کند.

اعتقاد بر این است که منچستریونایتد و آدیداس در حال حاضر پردرآمدترین قرارداد اسپانسری کیت را دارند. ارزش قرارداد آنها ۱.۱۴ میلیارد دلار (۹۰۰ میلیون پوند) است و شیاطین سرخ ۱۱۴ میلیون دلار برای هر فصل دریافت می‌کنند.

ماجراهای اسپانسر پیراهن بارسلونا / نایکی بی‌خیال کاتالان‌ها نشد!

طراحی لباس توسط خودی‌ها!
یک روزنامه‌نگار خبر داد، باشگاه بارسلونا در نظر دارد تا خودش شرکتی را برای طراحی و فروش لباس و اقلام ورزشی‌اش افتتاح کند. به این ترتیب تمام سود فروش، به حساب باشگاه اضافه خواهد شد.

این در حالی است که بارسلونا همچنان با نایکی قرارداد دارد و در صورتی که این شرکت آمریکایی پیشنهاد خود را بهبود نبخشد، دو طرف به صورت دوستانه از یکدیگر جدا خواهند شد.

خوان لاپورتا و دیگر اعضای هیئت‌مدیره بارسلونا به دنبال مذاکرات بیشتر با نایکی برای قطع همکاری دوستانه هستند. راه دیگر این است که نایکی مبلغ پرداختی به بارسلونا را افزایش دهد اما مدیران بارسا زیاد به این موضوع خوش‌بین نیستند.

جدیدترین پیشنهاد از نایکی
بارسلونا در تلاش برای فسخ قرارداد با نایکی است که تا سال ۲۰۲۸ اعتبار دارد، اما طبق گزارش رلوو، نایکی موفق شده جلوی فسخ یکجانبه قرارداد توسط بارسلونا را بگیرد. به این ترتیب، آنها فقط در صورتی می‌توانند معامله را پیش از موعد فسخ کنند که با نایکی به توافق رسیده باشند.

در هفته‌های اخیر صحبت‌های زیادی در مورد پیشنهاد هنگفت پوما مطرح شد اما برای قبول آن پیشنهاد اول از همه قرارداد بارسا با نایکی باید فسخ شود. به گزارش موندو دپورتیوو، نایکی و بارسلونا هفته گذشته در پاریس با هم جلسه گذاشتند و قرار شد که کمپانی آمریکایی برای ادامه دادن به همکاری مبلغ قرارداد را افزایش دهد.

نایکی مایل است که یک قرارداد ۱۰ ساله جدید با بارسلونا امضا کند که به موجب آن مبلغ ثابت درآمد بارسلونا افزایش یافته و پاداش امضا به باشگاه تعلق بگیرد و مشکلات مالی فعلی بارسا حل شود. با این حال آنها هنوز به نقطه مورد بارسلونا نرسیده‌اند. ظاهراً خوان لاپورتا از تیم مذاکره‌کننده متشکل از رافا یوسته (نایب رئیس) و جولی گویو (معاون بازاریابی) خواسته که با بهترین قرارداد در تاریخ اسپانسرشیپ ورزشی بازگردند.

حالا باید دید در نهایت این جدال بر سر پیراهن آبی‌واناری به کجا خواهد رسید.

ماجراهای اسپانسر پیراهن بارسلونا / نایکی بی‌خیال کاتالان‌ها نشد!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =