علیرضا شهیدی

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: ما نیازمندیم در اکتشافات از شرکا و استانداردهای بین‌المللی استفاده کنیم.

به گزارش ایراسین، علیرضا شهیدی در دومین کنفرانس تخصصی استیل پرایس که هم اکنون در هتل پارسیان استقلال تهران در حال برگزاری است، اظهار کرد: سهم معدن در تولید ناخالص ملی کشور ۰/۴۹ است.

وی افزود: مسائل کلان اکتشاف ذخایر معدنی کشور شامل چالش‌های حکمرانی، دسترسی برای فعالیت‌های اکتشافی، تجهیزات و فناوری اکتشافی است.

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی گفت: کشور با تأمین مواد معدنی مورد نیاز به عنوان چالش اصلی به همراه چالش نیروی انسانی متخصص، چالش منابع مالی و حجم سرمایه‌گذاری اکتشافی و چالش ساختاری و نقش‌های قانونی مواجه است.

وی ادامه داد: محدوده‌های بلاک شده کشور حدود ۲۴ درصد از مساحت کشور را شامل می‌شود، ما نیازمندیم در اکتشافات از شرکا و استانداردهای بین‌المللی استفاده کنیم.

شهیدی گفت: در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۱۲ میلیون تن سنگ‌آهن استخراج و مصرف شده، با همین روند ۱۴ سال تا پایان این ماده معدنی باقی مانده و وضعیت عمر معادن سنگ‌آهن فعلی برای تولید ۵۵ میلیون تن فولاد است.

وی تصریح کرد: تولید و تکمیل اطلاعات پایه، هدفمند کردن فعالیت‌های اکتشافی، تولید اطلاعات عمقی، تجمیع و استانداردسازی و انتشار اطلاعات، کاهش مخاطرات سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی به اکتشافات از جمله رویکردهای نوین اکتشافات در سازمان زمین‌شناسی و اکتشافت معدنی کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =