گوهرسنگ

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور گفت: سهم ما از تجارت جهانی گوهرسنگ‌ها و فلزات گران بها، کمتر از یک درصد است.

به گزارش ایراسین، سیدابومحمد هاشمی مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور درباره سهم کشور ما از بازارهای جهانی گوهرسنگ‌ها اظهار کرد: طبق آماری که ما به صورت یک کار پژوهشی از حوزه گوهرسنگ‌ها، فلزات گران بها و الماس داریم، در سال حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار گردش مالی این مجموعه است که سهم ما از این تجارت خیلی ناچیز و کمتر از یک درصد است.

وی ادامه داد: اما با توجه به تدوین سند ملی (گوهرسنگ ها)، برنامه‌هایی در دستور کار داریم تا در یک برنامه ۵ ساله بتوانیم به یک درصد از گردش مالی دنیا در حوزه گوهرسنگ‌ها برسیم.

مجری طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور درباره تدوین سند ملی گوهرسنگ‌ها نیز گفت: از سه سال پیش، روی “سند ملی توسعه صنعت گوهرسنگ کشور” کار می‌کنیم که این سند بخش‌های مختلفی از صنعت گوهرسنگ اعم از مسائل مربوط به اکتشافات تا توسعه بازار گوهرسنگ را دربر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه اکنون کارهای خیلی خوبی دراین خصوص شده است افزود: ۳۱ استان را ازنظر استعدادها پایش کردیم، بنابراین اکنون در ۱۱ استان عملیات اکتشافی انجام می‌دهیم.

هاشمی با بیان اینکه اکتشافات سراسری یاقوت را در دستور کار داریم گفت: به منظور توسعه دانش تراش، نخستین دوره مسابقات آزاد ملی مهارت تراش گوهرسنگ‌ها را آبانِ امسال، در شهر جهانی صنایع دستی فردوس برگزار کردیم.

وی افزود: اکنون کارهای خیلی خوب و زیرساخت‌های مناسبی دراین خصوص ایجاد شده است و معتقدم اگر در حوزه بازار هم بتوانیم چه بازارهای داخلی و چه بازارهای بین المللی ورود کنیم این صنعت مسیر خود را پیدا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =