حسینقلی

سازمان برنامه و بودجه باید بودجه این بخش را افزایش دهد. 10 هزار معدن در کشور شناسایی شده است که تنها 4 هزار تای آن فعال است.

حسن حسینقلی رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در گفتگو با خبرنگار ایراسین در پاسخ راهکار کمبود مواد اولیه در حوزه بهره برداری از معادن گفت: سازمان برنامه و بودجه باید بودجه این بخش را افزایش دهد. 10 هزار معدن در کشور شناسایی شده است که تنها 4 هزار تای آن فعال است.

حسینقلی در ادامه افزود: 475 هزار تن ظرفیت نصب شده کارخانه روی است ولی 200 هزار تن از این میزان قادر به تولید است چراکه ماده اولیه برای تولید وجود ندارد. سازمان برنامه بجای اینکه به اکتشاف اهمیت و بودجه را افزایش دهد، کاملا به صورت عکس عمل کرده است.
وی در ادامه افزود: در فراوری سرب و روی فقط یک معدن دولتی داریم که بلاهای بسیاری بر سر مصرف کننده آورده است و تنها بخش خصوصی در این شرایط نامساعد رشد کرده است.
حسینقلی گفت: دولت بعنوان خام فروشی جلوی صادرات کنسانتره را می گیرد تا از بخش خصوصی عوارض دریافت کند. بخش عمده ای از انتقادات به عدم وجود دیپلماسی صحیح اقتصادی در کشور باز می گردد؛ دولت اگر عوارض گمرکی را بعنوان ابزاری حاکمیتی برای کنترل خروج ارز به کار بندد، بدین معناست که مشکل از مشکل اصلی اقتصاد کشور بی خبر است.
وی با بیان اینکه تنها بخشی از مشکلات به تحریم باز می گردد گفت: ما در ایران امنیت اقتصادی را ایجاد نکرده ایم و این روند برای سرمایه گذار خارجی و داخلی مشکل زاست.

حسینقلی در پایان گفت: به نظر می رسد امروز بستر برای ورود سرمایه گذار خارجی فراهم نیست و در حالی که بخش معدن پتانسیل لازم را برای دعوت از طرف های خارجی دار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =