عظیمیان

طرح نورد گرم ۲ در دوسال آینده به بهره برداری میرسد و با اجرای آن کشور از هرنوع فولاد بی نیاز میشود و ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خام فروشی می‌شود

به گزارش ایراسین، حمیدرضا عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: فولاد مبارکه از ابتدای شروع فعالیت تاکنون بیش از ۲۰میلیون تن فولاد صادرات داشته است و سهم ۸میلیارد دلار ارزآوری برای کشور داشته است.
عظیمیان با اشاره به موفقیت فولاد مبارکه در داخلی سازی قطعات و تجهیزات صنعت فولاد گفت: ۹۹۷قطعه در فولاد مبارکه بومی سازی شده است و از خروج ۱۰میلیون یورو ارز جلوگیری شده است در مجموع ۳۸۵۰قطعه تاکنون بومی سازی شده است.
وی با تاکید بر روند رو به رشد سرمایه شرکت در بورس گفت: افزایش سرمایه ۲۱هزار میلیاردی فولاد مبارکه صورت گرفته که فولاد مبارکه را بعنوان بزرگترین شرکت بورسی ثبت شده در کشور رسانده است.
مدیرعامل فولاد مبارکه با تاکید بر اهمیت طرح نورد گرم ۲ در صنایع خودروسازی و لوازم خانگی تصریح کرد: طرح نورد گرم ۲ در دوسال آینده به بهره برداری میرسد و با اجرای آن کشور از هرنوع فولاد بی نیاز میشود و ارزش افزوده بالاتر و جلوگیری از خام فروشی می‌شود.
  عظیمیان گفت: در تولید فولاد در دنیا عقب نیستیم ولی در تولید ورق ۱۲سال عقب هستیم که با اجرای طرح نورد گرم ۲ این مهم مرتفع میشود و باید در دهه ۸۰ در طرح توسعه ۵میلیون تن شهید خرازی انجام میشد که تاکنون انجام نشده بود 
وی درباره رقم تولید فولاد مبارکه افزود: تولید بیش از۱۲۷میلیون تن فولاد خام در گروه فولاد مبارکه عملی شده است.
عظیمیان با تاکید بر اینکه در حوزه محیط زیست فولاد مبارکه قدمهای مهمی را برداشته گفت: برداشت آب از سال ۹۱ از ۴/۲ متر مکعب به ۲/۷۵متر مکعب رسیده و جمعا ۲۰میلیون متر مکعب برداشت می شود که فقط سهم یک درصدی برداشت را از آب رودخانه زاینده رود دارد
وی گفت: سهم ۱درصدی تولید ناخالصی ملی و سهم ۵درصدی تولید ناخالص در بخش صنعت، توسط فولاد مبارکه کسب شده است.
عظیمیان گفت: فولاد مبارکه با ۲۸۰۰تامین کننده کالا و ۱۰۰۰کارخانه بصورت مستقیم و ۳۰۰۰کارخانه غیر مسقیم همکاری و فعالیت می کند و بیش از ۸۴هزار میلیارد تومان ارزش شرکت می باشد که ارزش بازاری بیش از ۱۱۰هزار میلیارد تومان است.
وی در ادامه افزود: ۷/۲میلیون تن در مبارکه و ۱/۶میلیون تن در سبا و ۱/۵ملیون تن در هرمزگان و ۸۰۰هزارتن آهن اسفنجی در سفید دشت و ۴۰۰هزار تن در ورق خودرو چهار محال و ۱۵۰هزار تن ورق گالوانیزه در فولاد امیر کبیر کاشان و طرح ۵میلیون تن کنسانتره در سنگان ظرفیت تولید گروه فولاد مبارکه در حال حاضر است. 
مدیرعامل فولاد مبارکه خبر داد: نمایشگاه دائمی بومی سازی فولاد مبارکه در شهر اصفهان بزودی با حضور وزیر صمت افتتاح می‌شود.
عظیمیان در پایان گفت: فولاد مبارکه در تامین الکترود تا ۲/۵سال دیگر هیچ نگرانی از بابت تامین الکترود ندارد و ذخیره سازی کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =