معدن

دبیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین با اشاره به اینکه نیازهای فناورانه معدنی احصا شده است، گفت: ۳۰۰ ایده نواورانه را از دانشگاهیان و متخصصان جذب کردیم که در جهت فناوری در بخش صنعت و معدن است.

به گزارش ایراسین، مجید وفایی‌فرد در چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: شورای سیاستگذاری این جشنواره در مردادماه امسال تشکیل شد که ۶ پیش‌رویداد را در دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار کردیم که تأثیر بسزایی در جذب ایده‌های نوآورانه داشت.

وی افزود: ۳۰۰ ایده نوآورانه را از دانشگاهیان و متخصصان جذب کردیم که ۱۰۰ ایده وارد مرحله مصاحبه شدند و در نهایت ۲۰ ایده برتر شناخته و ۱۲ ایده شاخص معرفی شدند.

دبیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین با اشاره به اینکه بحث داوری با حضور ۸۰ داور از سوی دانشگاه تهران انجام شده است، گفت: این جشنواره در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه برگزار شد.

وی عنوان کرد: فقط پنج درصد شرکت‌های دانش بنیان معدنی هستند که ۱۲۰ مورد از آنها فعال هستند که با توجه به گستردگی بخش معدن متناسب نیست.

وفایی فرد اضافه‌کرد: در گذشته حمایت از ایده‌ها کمتر بوده است، در حالی که در دنیا ایده‌ها و فناوری‌ها محرک بخش‌های اقتصادی هستند.

وی با بیان اینکه ایمیدرو حمایت‌های خوبی از فناوران انجام می‌دهد، گفت: برنامه‌هایی به منظور همرسانی در جذب شرکت‌های دانش بنیان داریم.

دبیر چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان با ۲ چالش تأمین مالی و توسعه بازار روبه‌رو هستند که در رفع مشکلات آنها قدم خواهیم برداشت.

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از امروز ۲۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =