معدن

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی (اینوماین) از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با معرفی ۱۰۸ ایده راه‌یافته به مرحله داوری، از امروز ۲۴ بهمن ماه به مدت ۲ روز بهمن‌ماه در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایراسین، این دوره از جشنواره با هدف شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه

ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت در حال برگزاری است.

در این جشنواره ایده‌پردازان، سیاست‌گذاران، دانشگاهیان، فعالان بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند.

چهارمین جشنواره ایده‌های ارزش آفرین بخش معدن و صنایع معدنی در ۱۰ محور نوآورانه و فناورانه اعلام شده، تا اقدام به جذب ایده‌های برتر کند.

این محورها شامل «اقتصاد چرخشی معدن»، «معدنکاری»، «اقتصاد و بهره‌وری سبز»، «انرژی‌های پاک»، «فناوری‌ها یا روش‌های نوین اکتشاف»، «فناوری‌های نوین بهره‌برداری و استخراج»،

«فناوری‌های نوین فرآوری مواد معدنی»، «فناوری‌های نوین در بومی‌سازی»، «فناوری‌های نوین در عارضه‌یابی»، «فناوری‌های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن و به‌کارگیری فناوری‌ها و تجهیزات نوین» بود.

ایده‌های داوری شده در جشنواره این و ماین، بر اساس سطح آمادگی فناورانه ایده‌پردازان (TRL) در چهار بخش مشتمل بر جوانه، پیوند، رشد و شکوفایی عنوان شد که «بخش جوانه» با ۴۰ ایده شامل

محققان دانشگاهی، دانشجویان و متخصصان، «بخش پیوند» با ۲۸ ایده شامل هسته فناور یا نوآور و استارتاپ‌ها، «بخش رشد» با ۱۹ ایده شامل استار تاپ و کسب و کارهای نوپا و «بخش شکوفایی»

با ۲۱ ایده، شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =