صادرات فولاد

رئیس مرکز تجارت جهانی ایران گفت: تجار ما وابسته به کالاهای چینی هستند و خریدهایی انجام دادند که در زمان مقرر باید وارد ایران شود و از سویی دیگر خود شرکت های چینی هم مواد اولیه را از کشورها برای تولید کارخانجات داخلی کشورمان وارد می کنند.

به گزارش ایراسین، محمدرضا سبز علیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در گفتگو با خبرنگار ایراسین ضمن اشاره به پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد و تجارت مابین چین گفت: ویروس کرونا به دلیل خطرناکی و سرایت بالا حتی از طریق کالا، حساسیت کار را به شدت افزایش داده و از طرفی کشور چین با بسیاری کشورها به ویژه ایران ارتباطات اقتصادی دارد.
سبزعلیپور در ادامه افزود: تجار ما وابسته به کالاهای چینی هستند و خریدهایی انجام دادند که در زمان مقرر باید وارد ایران شود و از سویی دیگر خود شرکت های چینی هم مواد اولیه را از کشورها برای تولید کارخانجات داخلی کشورمان وارد می کنند.
وی با اشاره به تعطیلی اغلب کارخانه های چینی گفت: در حال حاضر برخی شرکت های بزرگ بین المللی در چین نیز تعطیل شده یا کارشان را به حداقل رسانده اند.
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران با اشاره به کاهش خریدهای کشور چین از دنیا مانند نفت ایران گفت: شرکت های ایرانی واردکننده به خاطر اینکه مبادا کالاها به ویروس کرونا آلوده باشند باید کالاها را قرنطینه کنند و یا فعلا واردات انجام نشود که این قضیه یک فشار جدید به کشور ما محسوب می شود.
سبزعلیپور در پایان با بیان اینکه تمام بخش های اقتصادی به صورت زنجیره وار به هم متصلند تصریح کرد: این گرفتاری کشور چین مسلماً به کشورهای دیگر دنیا نیز منتقل می شود کمااینکه شاهد آثار این گرفتاری در ایران نیز هستیم زیرا کالاهای وارداتی یا باید قرنطینه شوند و یا اینکه فعلاً وارد نشوند.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =