لوازم خانگی

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: از این به بعد کالاهای بدون شناسه در تیررس بازرسان نظارتی وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق هستند.

به گزارش ایراسین، مرتضی میری رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: ما به فروشگاه‌های سراسر کشور اعلام کرده بودیم که تا 15 بهمن‌ماه، کالاهایی که نتوانسته‌اند شناسه دریافت کنند را به اتحادیه اعلام کرده و اتحادیه نیز محصول را وارد سامانه شناسه کرده و شناسه آن را دریافت کند.

وی در ادامه افزود: در این راستا بسیاری از فروشگاه‌ها و تولیدکنندگان، کالاهای خود را اعلام کرده‌اند و در زمان بازرسی مشکلی نخواهند داشت.

میری با اعلام طرح نظارت بر شناسه محصولات لوازم خانگی برای جلوگیری از قاچاق این کالاها گفت: از این به بعد کالاهای بدون شناسه در تیررس بازرسان نظارتی وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق هستند.

وی افزود: کالاهایی هم که شناسه دارند از طریق کد #7777*4* می‌توان اصالت آن‌ها را بررسی کرد؛ حدود 68 درصد فروشگاه‌ها کالاهای خود را اعلام کرده‌اند و مابقی هم که با وجود فرصت داده شده برای محصولات خود شناسه نگرفته‌اند باید منتظر اقدامات بازرسان نظارتی باشند چرا که بازرسان ابتدا به سراغ آن دسته از فروشگاه‌هایی می‌روند که به حرف دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و اتحادیه توجهی نکرده‌اند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی تهران درباره وضعیت کالاهای قاچاق شناسه‌دار موجود در مغازه‌ها تصریح کرد: قرار شده تا کالاهای قاچاق موجود در مغازه‌ها و فروشگاه‌ها که به اتحادیه جهت دریافت شناسه اعلام شده‌اند، تا پایان شهریور ماه سال 99 فروخته شوند اما کالاهایی که اعلام نشده باشد توسط دولت ضبط خواهد شد.

میری با اشاره به تشکیل کارگروه رسیدگی به وضعیت صنعت لوازم خانگی در وزارت صمت تصریح کرد: طبق جلسه‌ای که با وزارت صنعت مبنی بر تامین منابع مالی کارخانه‌های تولیدکننده لوازم خانگی داشتیم، قرار شده هر 15 روز یک‌بار کارگروهی در وزارت صمت تشکیل شود تا راهکارهای تامین مالی کارخانه‌ها بررسی شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار، از بین سه کالای لوازم خانگی دو قلم آن به صورت قاچاق وارد کشور شده است، افزود: در این جلسه میزان نقدینگی لازم برای تولیدکنندگان داخلی مطرح شد که باید حداقل یک برابر سرمایه فعلی، به آن‌ها نقدینگی تزریق شود تا چرخ صنعت از حرکت نایستد؛ ضمن اینکه با جمع شدن کالای قاچاق از سطح کشور، با کمبود محصولات لوازم خانگی نیز مواجه نشویم.

میری در پایان درباره وضعیت قیمت لوازم خانگی تا پایان سال جاری گفت:در لوازم خانگی ایرانی تا پایان سال کبود و افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =