معدن

بر اساس اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ۱۰ طرح بزرگ معدن و صنایع معدنی در دهه مبارک فجر امسال با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و راهبری ایمیدرو تکمیل و راه اندازی می‌شود. ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

به گزارش ایراسین، بر اساس اعلام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) ۱۰ طرح بزرگ معدن و صنایع معدنی در دهه مبارک فجر امسال با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت و راهبری ایمیدرو تکمیل و راه اندازی می‌شود. ارزش سرمایه‌گذاری این طرح‌ها به ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) می‌رسد.

میزان اشتغال‌زایی این طرح‌ها نزدیک به سه هزار و ۵۰۰ نفر خواهد بود و استان‌های خوزستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، یزد، فارس و خراسان شمالی را در بر می‌گیرد.

این طرح‌ها شامل ابَر پروژه آهن اسفنجی (زمزم ۳) فولاد خوزستان به ظرفیت تولید یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن، کنسانتره مس «دره آلو» به ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن، واحد دوم آهن اسفنجی فولاد بافت به ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن، ابر پروژه آهن اسفنجی «طوبی» توسعه آهن و فولاد گل گهر به ظرفیت تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن، فلوتا سیون سر باره مس «سرچشمه» به ظرفیت تولید ۷۰ هزار تن و تولید تختال (شمش) فولاد سفید دشت به ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن تجهیز معدن است.

همچنین راه اندازی بزرگترین طرح تولید کنسانتره روی خاورمیانه در «مهدی آباد» به ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار تن، کارخانه فولادسازی نی ریز به ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن و همچنین طرح‌های هیدرات ویژه به ظرفیت تولید سه هزار و ۵۰۰ تن و راه اندازی مرحله نخست فیلت را سیون گل قرمز شرکت آلو مینای ایران به ظرفیت تولید سه هزار و ۴۰۰ تن از دیگر طرح هاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =