• ۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
  • کد خبر: 48608
  • readingTime: ۲ دقیقه
نورد گرم تختال شمش فولاد شمش

قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه به ۵۱۷ دلار به ازای هر تن افزایش یافت، همزمان با این خبر شمش فولاد در بورس کالا نیز پس از ۳ ماه به کانال کیلویی ۱۹ هزار تومان رسید ولی معامله جدیدی برای شمش فولاد صادراتی ایران انجام نشده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، متال اکسپرت قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه را تا ۵۱۷ دلار به ازای هر تن افزایش داد و مدعی شد فولادسازان روسی با این قیمت نیز راضی به فروش محصولات خود نیستند. قیمت پیشنهادی فولادسازان روس به ۵۲۰ تا ۵۳۰ دلار افزایش یافته است. البته شمش فولاد دریای سیاه با قیمتی به مراتب کمتری در بازار ترکیه عرضه می‌شود زیرا ترس از تحریم باعث شده تا شمش روسی در بازار ترکیه کم تقاضاتر باشد. در مقابل قیمت شمش فولاد الجزایر، مالزی و اندونزی در نوع سی‌اف‌آر ۵۶۰ تا ۵۷۰ دلار به فروش می‌رسد.

متال‌بولتن نیز در گزارشی مدعی‌شد قیمت پیشنهادی شمش فولاد فوب دریای سیاه افزایش یافته است. فولادسازان روسی فولاد سی‌اف‌آر را تا ۵۵۰ دلار نیز بالا برده‌اند. اگرچه تا کنون معامله‌ای در این قیمت‌ها انجام نشده است ولی افزایش قیمت پیشنهادی توسط فولادسازان روس در ماه گذشته با افزایش ادامه‌دار قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه همراه بوده است. متال اکسپرت آخرین قیمت معامله شده برای شمش فولاد صادراتی ایران را نیز در محدوده ۴۹۰ دلار به ازای هر تن اعلام کرد.

براساس گزارش‌های متال اکسپرت فولادسازان ایرانی سه محموله که قیمت دو عدد از آنها ۴۹۰ دلار و قیمت سومی ۴۸۷ دلار به ازای هر تن است معامله کرده‌اند. این سه محموله باید در ماه فوریه به خریداران تحویل داده شود و اجماع این سه برای تحویل ماه آینده دلیلی شده تا فعلاً فولادسازان ایران محصول جدیدی برای فروش نداشته باشند. با این حال رشد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه به تعبیر کارشناسان بهانه‌ای برای رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در آینده‌ای نزدیک است. همین امروز هم گزارش‌های تأیید نشده نشان می‌دهد فروشندگان ایرانی قیمت پیشنهادی برای شمش فولاد صادراتی خود را تا ۵۰۵ دلار به ازای هر تن افزایش داده‌اند.

در آخرین معامله بورس کالا نیز قیمت شمش فولاد با افزایش ۱.۷ درصدی به کیلویی ۱۹ هزار و ۹۶ تومان رسید. قیمت شمش فولاد در بورس کالا بی‌توجه به بازارهای جهانی در طول ماه‌های گذشته با سرعت کمی کاهشی بود ولی پس از ۳ ماه از کانال قیمتی ۱۸ هزار تومان خارج شد. کاهش تقاضا دلیل اصلی نزول یا ثبات قیمت شمش در بورس کالا مطرح می‌شود. در هفته گذشته با وجود رشد قیمت شمش فولاد در بورس کالا تنها ۶۰ درصد از حجم عرضه مورد معامله قرار گرفت. فعالان بازار عقیده دارند رشد قیمت جهانی شمش به ویژه دریای سیاه دلیل خوبی برای افزایش قیمت شمش صادراتی ایران و به دنبال آن شمش در بورس کالا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =