غریب پور در دومین جشنواره اینوماین

رئیس هیات عامل ایمیدرو در اختتامیه اینوماین دو از تشکیل دبیرخانه دائمی و تبدیل شدن این رویداد به یک فرآیند و برنامه سالانه خبر داد و گفت: ایده های برتر دومین جشنواره اینوماین با حمایت ایمیدرو تجاری سازی می شوند.

به گزارش ایراسین، خداداد غریب پور در مراسم اختتامیه جشنواره دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین 2) با مثبت ارزیابی کردن این رویداد در تعامل شرکت های دانش بنیان با شرکت های بزرگ معدنی کشور گفت: در این جشنواره ۱۲۱ نشست بین شرکت های دانش بنیان و شرکت های معدنی و صنایع معدنی برگزار شد.

وی در ادامه افزود: همچنین ۳۰۰ ساعت داوری ایده ها و انتخاب ۱۵ ایده برتر در جشنواره ایده های ارزش آفرین اجرا شد که ایده های برتر با حمایت ایمیدرو، تجاری سازی می شوند.

غریب پور گفت: در جشنواره امسال ۳۳۰ شرکت حضور داشتند که امیدواریم طی سال آتی در اینوماین ۳ ایده و شرکت های بیشتری حضور داشته باشند و نتایج بالاتری برای پیشبرد اهداف ملی را شاهد باشیم. 

وی در ادامه گفت: ۱۷۰ نیاز را از صنایع کشور گرفته‌ایم که تعداد 20 نیاز از این نیازها به صورت پژوهشی درآمده است.

غریب پور گفت:  ۵ ایده از ۱۵ ایده برگزیده جشنواره اینوماین توسط ایمیدرو حمایت خواهد شد و ایمیدرو در بخش پژوهشی، رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این رویداد تبدیل به یک فرایند شده است، گفت: محصول این جشنواره، تشکیل دبیرخانه دائمی و تبدیل این رویداد به یک فرآیند است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو در پیوند بین معدن و صنایع معدنی، دانشگاه ها و دانش بنیان ها به دنبال شبکه سازی و نهادسازی است.

غریب پور در ادامه افزود: سازمان ایمیدرو همچنین در بعد آموزش امسال ۱۰۰ درصد رشد عملکرد داشته است و  توسعه دانش محور، بهره وری عوامل تولید، راهکارهای نوین اکتشاف، فرآوری و استخراج و رضایت پرسنل مورد توجه ایمیدرو است. 

وی گفت: ما باید از ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم چرا که ایده‌های علمی دانشگاه‌ها کارگشا و خلاق است. ما به دنبال راه‌های نوین اکتشاف و بهره‌وری هستیم و دانشگاه می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

غریب پور گفت: در اکثر محصولات صنعتی مازاد تولید داریم که باید صادر شود و برای صادرات آن می‌توانیم از پتانسیل ایده‌های عملی دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: از پایان نامه های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازهای معدن و صنایع معدنی را احصا کند، مطمئنا حمایت خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =