• ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر: 48449
  • readingTime: ۱ دقیقه
هنگ کنگ

اداره خدمات مالی و خزانه‌داری و اداره پولی هنگ کنگ، یک سند مشاوره عمومی را برای تنظیم صادرات استیبل کوین‌ها منتشر کرده‌اند.

به گزارش ایراسین و به نقل از تسنیم، هنگ کنگ به دلیل افزایش توجه‌ها نسبت به استیبل کوین‌ها در اکوسیستم‌های Web3 و دارایی‌های مجازی (VA) و همچنین پیوند فزاینده بین سیستم‌های مالی سنتی و بازارهای VA، به دنبال افزایش نظارت و قانونگذاری در این حوزه است.

در این راستا، اداره خدمات مالی و خزانه‌داری (FSTB) و اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) به طور مشترک یک سند مشاوره عمومی را منتشر کرده‌اند. این سند شامل پیشنهادی قانونی برای تنظیم فعالیت صادرکنندگان استیبل کوین می‌شود.

دوره مشاوره عمومی برای اقدامات قانونی پیشنهادی در تاریخ ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شده است و تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ ادامه می‌یابد. دولت از فعالان صنعت و عموم مردم خواسته است که در طول این مدت نظرات خود را در مورد پیشنهاد مقررات اعلام کنند.

اهداف اصلی سیستم نظارتی پیشنهادی عبارتند از، برخورد با خطرات بالقوه پولی و ثبات مالی مرتبط با استیبل کوین‌ها. همچنین ایجاد دستورالعمل‌های مناسب برای دارایی‌های مجازی و فراهم کردن محیطی ایمن و تنظیم شده برای صدور و استفاده از استیبل کوین‌ها از جمله اهداف دیگر این رژیم هستند.

ابتکار تازه هنک کنگ

اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) همچنین ابتکار sandbox را راه‌اندازی کرده است تا فضایی را برای اشخاصی که علاقه‌مند به صدور استیبل کوین در هنگ کنگ هستند فراهم کند. این اقدام به پروژه‌ها کمک می‌کند تا عملیات خود را در محیطی کنترل شده آزمایش کنند.

پیشنهاد HKMA برای مقررات استیبل کوین‌ها، بخشی از تلاش‌های گسترده هنگ کنگ برای ایجاد چارچوبی جامع در استفاده از دارایی‌های مجازی و استیبل کوین‌ها است. توسعه نظارت در این حوزه، با تعهد هنگ کنگ برای ایجاد محیطی تنظیم شده و امن برای دارایی‌های مجازی مطابقت دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =