• ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
  • کد خبر: 48350
  • readingTime: ۱ دقیقه
خودرو برقی

باتری یک خودرو برقی با ۲۰۷ کیلوگرم وزن از مواد معدنی و فلزات رنگی مانند مس، کبالت، نیکل و لیتیوم تشکل شده است که سهم هر کدام از این مواد را با هم بررسی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایراسین، گرافیت بزرگترین جز در یک رسانای مؤثر، EV باتری است و می‌تواند به صورت مصنوعی استخراج یا به عنوان محصول جانبی تولید سوخت فسیلی تولید شود. گرافیت بزرگترین سهم یعنی ۶۶ کیلوگرم از خودروی برقی را به خود اختصاص می‌دهد.
مس با دوام چکش‌ها و بسیار رسانا یک ماده ضروری در سیم کشی برای موتورهای الکتریکی و باتری‌ها است و ۵۳ کیلوگرم از یک خودروی برقی را تشکیل می‌دهد.

رنگین کمان فلزات و مواد معدنی در باتری خودروهای برقی
نیکل که به دلیل استفاده در فولاد ضد زنگ شناخته می‌شود، به افزایش چگالی باتری و در نتیجه برد خودروی برقی کمک می‌کند و ۴۰ کیلوگرم از خودرو برقی را تشکیل می‌دهد.
در حالی که منگنز کمتر از سایر فلزات شناخته می‌شود EV منگنز به تثبیت عملکرد کاتد و برد باتری کمک می‌کند به همین دلیل ۲۵ کیلوگرم از آن در یک خودرو برقی استفاده می‌شود.
کبالت فلزی مایل به آبی محصول جانبی استخراج مس یا نیکل است و به کاهش انفجار در باتری‌ها کمک می‌کند چیزی که تحت عنوان فرار حرارتی شناخته می‌شود. ۱۳ کیلوگرم از یک خودرو برقی ۲۰۷ کیلوگرمی به کبالت اختصاص دارد.
فلز مهم و استراتژیک لیتیوم سهم ۸ کیلوگرمی را در یک خودرو برقی دارد و کمترین حجم مربوط به خاک‌های کمیاب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =