کوره نسوز

شورای ایالتی چین در گزارشی اعلام کرد برای دستیابی به هدف تعیین‌شده توسط دولت مرکزی، فولادسازان داخلی موظفند تلاش‌های خود را برای جایگزینی کوره‌های بلند (BF) با EAF سرعت بخشند. مای استیل مدعی شد این سیاست تقاضا برای قراضه آهن در سال ۲۰۲۴ را افزایش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایراسین، شورای ایالتی چین پیشنهاد داد با هدف کنترل آلودگی هوا، فولادسازان چینی باید تا سال ۲۰۲۵ حدود ۱۵ درصد از تولیدات خود را به روش قوس الکتریکی تغییر دهند. این شورا در گزارشی که در مای‌استیل منتشر شده‌است، نوشت: برای دستیابی به هدف تعیین‌شده توسط دولت مرکزی، فولادسازان داخلی موظفند تلاش‌های خود را برای جایگزینی کوره‌های بلند (BF) با EAF سرعت بخشند.

مای استیل پیش‌بینی کرد با توجه به سیاست‌های تشویقی تولید فولاد چین با کوره قوس الکتریکی در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند. ضریب بهره‌برداری کرخانه‌های قوس الکتریکی در چین به صورت نمودار زیر است:

افزایش کوره قوس الکتریکی در چین به نفع قراضه‌ آهن

سال ۲۰۲۳ نرخ بهره‌برداری در ۸۷ کارخانه با تجهیزات قوس الکتریکی به طور متوسط ۵۰.۶ درصد بود این عدد نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از ۲.۶ درصد افزایش یافته‌است. پیش‌بینی می‌شود حاشیه سود این کارخانه‌ها در سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کند زیرا هزینه‌های ‌آنها با استفاده از قراضه آهن کاهش پیدا می‌کند.

مای استیل پیش‌بینی کرد با افزایش استفاده از کوره‌های قوس الکتریکی در چین تقاضا برای قراضه آهن در چین صعودی است و در بلندمدت نیز چینی‌ها به قراضه آهن بیشتری نیاز دارند. ارزیابی مای‌استیل نشان می‌دهد مصرف قراضه‌آهن در میان فولادسازان چینی طی سال ۲۰۲۳ بدون تغییر نسبت به سال قبل حدود ۲۴۸.۶ میلیون تن بود با این حال پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۲۴ افزایش پیدا کند.

افزایش تقاضای فولادسازان چینی برای قراضه‌آهن خبر خوبی برای واردکنندگان بزرگی مانند ترکیه نخواهد بود. قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه در طول سه ماه گذشته با جهش سنگینی به ۴۲۵ دلار به ازای هر تن رسیده‌است و فروشندگان در آخرین معاملات نیز قیمت پیشنهادی خود را افزایش داده‌اند. همچنین با وجود کاهش قیمت سنگ‌آهن به کانال کمتر از ۱۴۰ دلار ولی قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه صعودی بود.

روز گذشته قیمت قراضه‌ تحویل روز در بورس فلزات لندن به ۴۱۵ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت قراضه تحویل یک ماهه نیز با افزایش ۳ دلاری ۴۲۰ دلار به ازای هر تن معامله شد. ‌آهن تحلیل‌گران از انتظار برای افزایش قیمت قراضه طی سال ۲۰۲۴ می‌گویند ولی باید در نظر داشت کاهش تقاضا برای محصولات فولادی به خصوص در چین اکنون مانع افزایش قیمت سنگ‌آهن شده‌ است و شاید همین مسئله ترمز افزایش قیمت قراضه بکشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =