بومی سازی

مدیر عامل شرکت آترا صنعت اسپادان گفت: اعتماد فولاد مبارکه اولین حمایت است و حتی فضا و میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار داده و قراردادهای محکمی را با ما می‌بندند تا نخبگان و دانشمندان دلگرم شوند در این صورت بومی‌سازی محصولات و تجهیزات فولادمبارکه با اعتماد به نخبگان انجام می‌گیرد.

اکرم وطن دوست در گفت و گو با خبرنگار ایراسین با اشاره به اقدامات بومی‌سازی در فولاد مبارکه اظهار کرد: محصولات بسیاری در راستای دور زدن تحریم‌ها توسط دانشمندان و نخبگان ایرانی ساخته شده که این شرکت تولید پودر قالب گرانول را برای اولین بار طراحی و تولید شده است.

وی ادامه داد: یکی از محصولات ارزنده برای فولاد مبارکه «خمیر درگیر قالب مسی» است که طی تحقیقات و بررسی شرکت آترا صنعت اسپادان طراحی و تولید شده و خواص بسیاری دارد و یک سال است که در فولاد مبارکه مصرف می‌شود و تحقیقات اترا تولید شده است.

مدیر عامل شرکت آترا صنعت اسپادان ادامه داد: چترهای درگیر قالب از دیگر محصولات بومی‌سازی شده است که در صنعت ریخته‌گری استفاده می‌شود و از خارج وارد می‌شد که توانستیم با قیمت پایین و به صرفه و با کیفیت بالا تولید کنیم.

وی ادامه داد: گچ‌های علامت گذاری شده در نورد گرم و سرد برای نوشتن کد و علامت در تختال در سه دمای سرد و گرم و دما بالا استفاده می‌شود، حدود یک سال است که در مرحله مصرف است و مشکل محیط ‌زیستی ندارد.

وطن‌دوست با اشاره تولید پودرهای تصفیه کننده برای فولادسبا گفت: این محصول نیز بومی‌سازی شده و ناخالصی ذوب را می‌گیرند و به تولید فولادهای تمیز کمک می‌کند.

وی در خصوص حمایت‌های فولاد مبارکه گفت: اعتماد فولاد مبارکه اولین حمایت است و حتی فضا و میدان دادن به شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت قرار داده و قراردادهای محکمی را با ما می‌بندند تا نخبگان و دانشمندان دلگرم شوند.

مدیر عامل شرکت آترا صنعت اسپادان با بیان اینکه خلاءها و محصولات وارداتی شناسایی شده است تا برای آنها برنامه‌ریزی شود، گفت: از زمانی که تحریم‌ها آغاز شد پیشنهاد تولید محصولات به شرکت‌های دانش‌بنیان داده شد و از همان ابتدا فعالیت‌ها شکل‌ گرفت.

وی خاطر نشان کرد: شرکت آترا در بخش آزمایشگاه سرمایه‌گذاری کرده و به محصولات جدید کمک کرده است و اکنون بهترین و مجهزترین آزمایشگاه را داریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =