بازار جهانی

قیمت فلزات پایه در بورس فلزات لندن (LME) در اولین جلسه معاملاتی سال در روز سه شنبه ۲ ژانویه با فشار نزولی مواجه شد. کل طیف فلزات با کاهش قیمت مواجه شدند و روی و آلومینیوم در صدر جدول قرار گرفتند.

به گزارش ایراسین به نقل از استیل مینت، قیمت فلزات پایه در بورس فلزات لندن (LME) در اولین جلسه معاملاتی سال در روز سه شنبه ۲ ژانویه با فشار نزولی مواجه شد. کل طیف فلزات با کاهش قیمت مواجه شدند و روی و آلومینیوم در صدر جدول قرار گرفتند.

معاملات آتی آلومینیوم سه ماهه با ۲.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۵ دلار در تن رسید، قیمت نیکل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۶۵۷۴ دلار در تن رسید، قیمت مس با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۵۴۴ دلار در هر تن رسید، روی با ۱.۴ درصد کاهش به ۲۶۲۱ دلار در تن رسید و سرب با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۰۶۴ دلار در هر تن رسید. سهام انبار ثبت شده LME شاهد روندهای متفاوتی بود.

با وجود نگرانی‌ها در مورد عرضه آلومینا به دلیل انفجار در گینه، قیمت آلومینیوم به دلیل افزایش موجودی انبارهای مورد تایید LME کاهش یافت. PMI تولیدی Caixin چین به ۵۰.۸ افزایش یافت که نشان از بهبود اقتصادی دارد.

بازار COMEX

قیمت مس در بورس کالا (COMEX) با کاهش ۰.۳ درصدی به ۸۵۳۵ دلار در هر تن از ۸۵۵۷ دلار در هر تن نسبت به بسته شدن قبلی رسید.

بازار غیر آهنی هند

آلومینیوم

قیمت قراضه آلومینیوم وارداتی هند به دلیل افزایش قراردادهای آتی LME پس از تعطیلات افزایش یافت. علیرغم بهبود حجم معاملات، عدم فعالیت منطقه غربی منجر به ترجیح محموله‌های خاورمیانه شد و طبق گزارش SteelMint، معاملاتی از آن مبدا منعقد شد.

بازار ضایعات آلومینیوم داخلی از بازیگران اصلی پیروی کرد و قیمت‌ها در روز گذشته نسبت به آخرین جلسه معاملاتی افزایش یافت.

گروه هیدرو و ولوو قصد دارند تا سال ۲۰۳۰ ردپای کربن را تا ۸۰ درصد کاهش دهند. این مشارکت با همسویی با First Movers Coalition، بر ابتکارات سبز، استانداردهای بازیافت و همکاری در زمینه آلومینیوم کم کربن برای هدف خالص آلومینیوم صفر ولوو تا سال ۲۰۴۰ تمرکز دارد.

قیمت مس در بحبوحه اختلالات عرضه و افزایش تقاضا افزایش می‌یابد

قیمت مس در دو سال آینده به دلیل اختلال در عرضه و افزایش تقاضا برای انرژی‌های تجدیدپذیر بیش از ۷۵ درصد افزایش می‌یابد. به گفته منابع ثانویه، عواملی شامل کاهش بالقوه نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده، ضعیف شدن دلار و تلاش‌های جهانی برای سه برابر کردن ظرفیت انرژی‌های تجدیدپذیر است که به طور بالقوه قیمت‌ها را تا سال ۲۰۲۵ به ۱۵۰۰۰ دلار در هر تن می‌رساند.

هند مکانیسمی را برای صادرات ایالات متحده ایجاد می‌کند

هند در نظر دارد یک مکانیسم داخلی، شامل وزارتخانه‌های معادن، فولاد و DPIIT، برای نظارت بر صادرات محصولات فولادی و آلومینیومی به ایالات متحده بدون عوارض اضافی ایجاد کند. این اقدام به دنبال توافق مکانیزم نظارتی مشترک برای اجازه صادرات خاص بدون هزینه اضافی طبق منابع ثانویه صورت می‌گیرد.

تولید جهانی سال ۲۰۲۳ را با وضعیت ضعیفی به پایان رساند، زیرا منطقه یورو در دسامبر شاهد هجدهمین ماه متوالی انقباض خود بود. PMI نهایی تولید منطقه یورو با اندکی افزایش به ۴۴.۴ رسید. فعالیت کارخانه‌های آسیا با مشکلاتی مواجه شد، کره جنوبی و تایوان با کاهش مواجه شدند، در حالی که چین سیگنال‌های متفاوتی را منعکس کرد.

در ماه دسامبر، بخش تولید بریتانیا با شکست مواجه شد و PMI تولید به ۴۶.۲ کاهش یافت که نسبت به بالاترین سطح هفت ماهه نوامبر کاهش داشت. سفارشات جدید در داخل و صادرات کاهش یافت، به ویژه در اتحادیه اروپا، که باعث اعتماد پایین شد. نگرانی‌های هزینه منجر به اقدامات محتاطانه در سطح سهام و اشتغال شد. با وجود چالش‌ها، تامین‌کنندگان قیمت مواد خام را کاهش دادند.

بخش تولید کانادا در ماه دسامبر به شدت کاهش یافت و PMI تولیدی کانادا به ۴۵.۴ کاهش یافت که پایین‌ترین رقم از می ۲۰۲۰ بود. کاهش سریع تولید و سفارش‌های جدید با کاهش تقاضا برای کالاهای تولیدی گزارش شد. با وجود افزایش قیمت‌ها، سرعت تورم کاهش یافت و نقطه روشنی بالقوه برای سال ۲۰۲۴ ایجاد کرد.

هزینه ساخت و ساز ایالات متحده در نوامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت

هزینه‌های ساخت و ساز ایالات متحده، اگرچه کمتر از حد انتظار بود، در ماه نوامبر ۰.۴ درصد افزایش یافت که نشان دهنده انعطاف‌پذیری در این بخش است. داده‌های اکتبر با افزایش ۱.۲ درصدی اصلاح شد. رونق ساخت‌وساز ناشی از تقاضای قوی در ساخت مسکن تک خانواده و ساخت تاسیسات تولید نیمه هادی تحت سیاست رئیس جمهور است.

کاهش قیمت نفت

در ۳ ژانویه، در اولین جلسه معاملات آسیایی، قیمت نفت به دنبال نوسانات قابل توجه در اوایل هفته، اندکی کاهش یافت. بازار نگرانی‌ها را در مورد وضعیت اقتصادی ایالات متحده و اختلالات احتمالی در دریای سرخ به دلیل تنش‌های مداوم ارزیابی کرد.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۷۵.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. معاملات آتی نفت خام WTI در زمان گزارش با اندکی ۰.۱۷ درصد کاهش به ۷۰.۲۶ دلار در هر بشکه رسید.

افزایش قیمت گاز طبیعی

قیمت گاز طبیعی ۲.۷۵۶ دلار در هر MMBtu ثبت شد که در زمان گزارش ۰.۳۱ درصد افزایش داشت.

شاخص دلار

شاخص دلار که ارزش دلار را در سبدی متشکل از شش ارز مختلف اندازه گیری م‌ کند، در ۱۰۲.۱۵ نوسان داشت که در برابر آخرین بسته شدن ۰.۰۵ درصد اندکی کاهش داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =