• ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷
  • کد خبر: 47317
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولاد

قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به بالاترین عدد در طول ۵ ماه گذشته رسید. متال اکسپرت در گزارشی نوشت یک شرکت ایرانی موفق به فروش شمش فولادی با قیمت ۴۸۱ دلار به ازای هر تن شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، متال اکسپرت در گزارشی نوشت یک شرکت ایرانی موفق به فروش شمش فولادی با قیمت ۴۸۱ دلار به ازای هر تن شد. این بالاترین قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در ۵ ماه گذشته‌ است. در طول ماه‌های گذشته با وجود رشد قیمت شمش فولاد در بنادر مختلف جهان هرگز تولیدکنندگان ایرانی موفق به فروش شمش با قیمتی بالاتر از ۴۷۸ دلار نشدند. در معاملات مختلف هر بار قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به ۴۸۰ دلار نزدیک می‌شد، سپس تا ۴۷۰ دلار ریزش می‌کرد ولی این‌بار موفق به شکست سقف قیمتی ۴۷۸ دلار و افزایش تا سطح ۴۸۱ دلار شد. متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران طی هفته‌های گذشته به قرار نمودار زیر است:

سبزی شمش فولاد پیش از شب یلدا

افزایش قیمت شمش فولاد دریای سیاه طی هفته‌های گذشته دلیلی شد تا شمش فولاد صادراتی ایران موفق به شکست سقف قیمتی ۴۷۸ دلار شود. متال اکسپرت قیمت شمش فوب دریای سیاه را با افزایش ۱۲ دلاری حدود ۵۲۰ دلار اعلام کرد. البته متال اکسپرت مدعی است برخی از فروشندگان شمش دریای سیاه قیمت‌های پیشنهادی خود را تا ۵۳۵ دلار افزایش داده‌اند و با قیمت ۵۲۰ دلار نیز راضی به فروش نیستند.

قیمت شمش فولاد ترکیه تحویل درب کارخانه نیز تا ۵۹۰ دلار افزایش یافته‌ است. بدین ترتیب چشم‌انداز روشنی از ادامه روند صعودی قیمت شمش فولاد در طول ماه‌های پیش‌رو وجود دارد و با توجه به آن فعالان بازار عقیده دارند قیمت شمش فولاد صادراتی ایران پتانسیل عبور از سطح ۵۰۰ دلار را دارد. هر تن شمش فولاد صادراتی ایران در نخستین روزهای فروردین‌ماه با قیمتی بین ۵۴۰ تا ۵۶۰ دلار معامله می‌شد. آیا قیمت شمش فولاد صادراتی ایران تا پایان سال ۱۴۰۲ به سقف ابتدای سال بازمی‌گردد؟ بسیاری از فعالان در این بخش عقیده دارند احتمال رشد قیمت شمش فولاد صادراتی ایران وجود دارد ولی بدست‌آمدن سقف‌های قیمتی سال ۱۴۰۲ به شرایط مختلفی به خصوص در زمینه ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازارهای جهانی بستگی دارد. رکود در بازار محصولات فولاد صادراتی ایران پس از آغاز موج جدید تنش‌ها در خاورمیانه تشدید شد تا قیمت محصولات فولاد صادراتی ایران کمتر از سایر محصولات فولادی افزایش پیدا کند. در کنار ثبات نسبی قیمت شمش فولاد، میلگرد صادراتی ایران نیز با رکود در بازار کشورهای منطقه به پایین‌ترین قیمت در سال ۱۴۰۲ سقوط کرد. در آخرین معامله انجام شده میلگرد صادراتی ایران با قیمت هر تن ۴۵۵ دلار انجام شد در حالی که قیمت میلگرد صادراتی ترکیه به بالاتر از ۵۵۰ دلار به ازای هر تن رسیده‌ است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =