خیرونا

خیرونا تیمی از ایالت کاتالونیا در بالای جدول لالیگای اسپانیا برای رئال‌مادرید و بارسلونا دردسر ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار ایراسین، تیم خیرونا در لالیگا چشم‌ها را به خود خیره کرده و با شگفتی‌سازی مدتی صدر جدول را به خود اختصاص داده بود. حتی احتمال دارد که بعد از ۲۰ سال طلسم لالیگا را بشکند و قهرمانی را از چنگ مثلث رئال مادرید، بارسلونا و اتلتیکومادرید دربیاورد.

خیرونا سال گذشته به لالیگا صعود کرده و تا به اینجای فصل تنها از رئال مادرید شکست خورده و ۹ بازی از ۱۱ بازی خود را با پیروزی به اتمام رساند. این باشگاه متعلق به گروه فوتبال سیتی است که ۱۲ تیم را شامل می‌شود. مدیر خیرونا نیز «پره گواردیولا» برادر سرمربی منچسترسیتی است. مربی این تیم «میشل» از زمان ورود در سال ۲۰۲۱ شگفتی‌ساز بوده و اگر بتواند این تیم را در این فصل به قهرمانی لالیگا برساند نام خود را برای همیشه در تاریخ ثبت خواهد کرد.

خیرونا در حال حاضر در جایگاه دوم جدول قرار دارد. این تیم تاکنون بیشتر از دیگر تیم‌ها گلزنی کرده (۳۴) و تنها ۱۸ گل خورده و یکی از بهترین خط دفاعی‌های لالیگا را دارد. آنها در استادی مونتیلیوی با ظرفیت ۱۴۰۰۰ نفر بازی می‌کنند و تمریناتشان را در زمین گلف اجاره‌ای انجام می‌دهند. آنها در انتظار تکمیل روند ساخت و ساز زمین تمرینی جدید خود هستند که مجموعه‌ای ۲۲ میلیون پوندی در شهرداری ویلابلاریکس است و میزبان همه تیم‌های خیرونا از مردان و زنان و آکادمی خواهد بود.

خیرونا؛ تیمی که رئال‌مادرید و بارسلونا را به چالش کشید

این تیم از سراسر زمین حمله می‌کند و آرتم داوبیک مهاجم اوکراینی با ۷ گل و ۴ پاس گل پیشتاز است. ساویو وینگر خیرونا تاکنون ۴ گل و ۴ پاس گل به ثمر رسانده، در حالی که یانخل اِررا، هافبک سابق منچسترسیتی نیز ۴ بار گلزنی کرده است. کریستین استوانی مهاجم اروگوئه‌ای کهنه‌کار با وجود اینکه ۳۷ سال سن دارد، ۵ بار گلزنی کرده و روحیه تازه‌ای پیدا کرده است. دیلی بلیند، مدافع سابق منچستریونایتد نیز پس از انتقال تابستانی از دوران حضور در این تیم لذت می‌برد و ستاره‌های سابق لیگ برتر انگلیس مانند اریک گارسیا و پائولو گاسانیگا نیز موثر بوده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =