• ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
  • کد خبر: 46937
  • readingTime: ۱ دقیقه
عمان

وزیر صمت گفت که ایران آمادگی دارد در عمان شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کند و سرمایه گذاران عمانی را در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع بپذیرد.

به گزارش ایراسین ه نقل از ایسنا، وزیر صمت گفت که ایران آمادگی دارد در عمان شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کند و سرمایه گذاران عمانی را در ایران برای سرمایه‌گذاری در حوزه معادن و صنایع بپذیرد.

عباس علی آبادی در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و عمان اظهار کرد: دو کشور سال‌ها است که به دنبال توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی با یکدیگر هستند و برای تحقق این امر باید خطوط ارتباطی مشخصی داشته باشیم که خط انرژی، خود خط ارتباطی است که به تسهیل روابط کمک میکند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه آمادگی داریم تا در عمان شهرک صنعتی بزرگ تأسیس کنیم، تصریح کرد: می‌توانیم سرمایه گذاران عمانی را در ایران برای سرمایه گذاری در حوزه معادن و صنایع بپذیریم در همین رابطه نیز با رییس بانک مرکزی صحبت شده است.

به گفته وی در ایران و عمان زمینه‌های همکاری و مشارکت اقتصادی و صنعتی فراهم است و با همکاری سازمان استاندارد می‌توان، استانداردهای دو کشور را به یکدیگر نزدیک کرد.

علی آبادی با بیان اینکه در زمینه حمل و نقل نیز با همکاری وزارت راه و شهرسازی می‌توانیم زمینه حمل و نقل دریایی را فراهم کنیم، اظهار کرد: در زمینه برقی سازی اقدامات خوبی در ایران و عمان صورت گرفته است. بنابراین در ساخت اتومبیل و خودروهای برقی می توانیم با یکدیگر کار کنیم.

قیس بن محمد الیوسف، وزیر تجارت، صنعت و توسعه سرمایه گذاری عمان نیز بر توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین این دو کشور تاکید کرد.

گفتنی است در بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و سلطنت عمان دو توافق نامه حمایت از سرمایه گذاری‌های مشترک بین وزارت صمت ایران و وزارت اقتصاد عمان و یادداشت تفاهم همکاری در زمینه‌های فناوری و تکنولوژی بین وزارت صمت ایران و اتاق بازرگانی عمان، منعقد شد.

همچنین طی دو روز گذشته تیم مذاکراتی ایرانی و عمانی در خصوص موضوعات مختلف به گفت‌وگو پراختند که از جمله آن می توان به همکاری در زمینه صنایع کوچک و متوسط، استاندارد، پروژه‌های صنعتی، معدنی و سرمایه گذاری، بهداشت و درمان، حمل و نقل، مالی اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =