• ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
  • کد خبر: 46896
  • readingTime: ۱ دقیقه
میلگرد

یک شرکت فولادی دانش‌بنیان در یزد به عنوان اولین شرکت فناور ایران در زمینه فراورش فولاد موفق به کشش انواع میلگردهای فولادی «استنلس استیل» به روش سرد و بی‌نیازی کشور از واردات این محصول شد.

به گزارش ایراسین به نقل از ایسنا، علیرضا پویافر مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان «صنایع فولاد پیمان آلیاژ یزد» که برای اولین‌ بار در ایران موفق به کشش سرد انواع میل‌گردهای استنلس استیل شده‌ است، در حاشیه دهمین نمایشگاه‌ دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان یزد اظهار کرد: اولین شرکت فناور در زمینه فراورش فولاد با کیفیت سطح عالی هستیم که موفق به کشش انواع میل‌گردهای فولادی به‌ ویژه استنلس استیل (فولاد زنگ نزن) به روش سرد شده‌ایم.

وی افزود: به دلیل خاصیت اتمی فولادهای زنگ نزن امکان جابجایی اتم‌ها در جریان کشش فولاد به طور معمول وجود ندارد ولی این شرکت فناور موفق شده در قالب فعالیتهای مکانیکی، فنی و شیمیایی در این باره اقدام و میلگردهایی با سطح مقطع‌های مختلف جهت قطع نیاز کشور به واردات این محصول کند.

پویافر با بیان این که واردات این محصول قبل از خودکفایی کشور از طریق کشورهایی مانند هند، چین و کره جنوبی صورت می‌گرفت، گفت: برخی شرکتها حتی مجبور بودند با ثبت سفارش میلگرد مورد نیاز خود را با ارسال فولاد به این کشورها و اعمال تغییر روی آنها دنبال کنند ولی خوشبختانه با کسب این فناوری، نه تنها از خروج ارز از کشور جلوگیری شده بلکه در هزینه و زمان تامین این محصولات برای واحدهای تولیدی داخل کشور صرفه جویی صورت گرفته است.

وی در این باره خاطرنشان کرد: تنها برای تولید ماهیانه ۱۰ تن میلگرد فولادی تولید کنونی این شرکت باید حداقل ۵۰ میلیارد تومان ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه فناوری مذکور از آن جلوگیری کرده است.

مدیر این واحد دانش‌بنیان فولادی در پایان خواستار حمایتهای مالی دولت از صنایع فناور و دانش‌بنیان شد و تصریح کرد: مهمترین مشکل بسیاری از صنایع فناور نداشتن نقدینگی جهت سرمایه در گردش است که لازمه حضور و رقابت آنها در بازارهای جهانی است و امیدواریم مسئولان در این باره حمایتهای لازم را داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =