معدن طلا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون افزون بر پنج هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معادن در استان وصول شده است.

به گزارش ایراسین به نقل از ایرنا، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان، امروز با اشاره به اینکه طبق قانون معادن ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصول شده باید به استان بازگردد، اظهار کرد: بازگشت این میزان از حقوق دولتی یکی از مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان هم است.

وی اضافه کرد: از پنج هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال حقوق دولتی وصول شده در سال جاری در استان باید ۸۲۷ میلیارد ریال به استان بازگردد که تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال آن بازگردانده شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: سال گذشته بیشترین حقوق دولتی معادن در استان به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد ریال وصول شد و از این میزان ۴۵۰ میلیارد ریال آن به استان بازگشت.

خلیقی با اشاره به اینکه بازگشت ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن باید صرف فعالیت های عمرانی در روستاها و شهرهای اطراف معادن شود، یادآور شد: از این محل اقدام به اجرای پروژه هایی هم چون تامین آب شرب سالم برای تعدادی از روستاهای استان و بهسازی و احداث جاده های دسترسی معادن کرده ایم.

وی اضافه کرد: احداث راه دسترسی به معادن باریت مریوان، احداث راه دسترسی به معادن اوریه، شانوره و پریشه در شهرستان قروه و راه دسترسی به معادن شهرک در شهرستان بیجار از جمله پروژه های انجام شده است.

۳۵۶ پروانه بهره برداری معدنی، ۱۴۱ پروانه اکتشاف و ۱۲ گواهی کشف در کردستان صادر شده و از مجموع معادن استان ۱۹۴ معدن معدن فعال، ۱۵۸ فقره غیرفعال و چهار معدن هم در حال تجهیز است

مجموع ذخیره قطعی معادن استان ۶۰۰ میلیون تن است و میزان اشتغال اسمی واحدهای معدنی استان پنج هزار و ۱۰۶ نفر و اشتغال واقعی این واحدها هم چهار هزار و ۱۳۹ نفر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =