• ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 46616
  • readingTime: ۱ دقیقه
شرکت سنگ آهن مرکزی ایران

تحلیلگران در آخرین برآوردهای خود میانگین قیمت سنگ آهن را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار هر تن افزایش داده اند چون انتظار دارند تقاضای چین به لطف بسته‌های محرک اقتصادی آن بالا برود.

به گزارش ایراسین، تحلیلگران در آخرین برآوردهای خود میانگین قیمت سنگ آهن را در نیمه نخست سال ۲۰۲۴ به ۱۵۰ دلار هر تن افزایش داده اند چون انتظار دارند تقاضای چین به لطف بسته‌های محرک اقتصادی آن بالا برود. این در حالیست که آخرین پیش بینی ها قیمت سنگ آهن را برای سال آینده ۱۳۰ تا ۱۳۵ دلار برآورد کرده بودند. در هر حال هنوز برآوردها از اوج ۲۳۲.۵ دلار ماه می سال ۲۰۲۱ خیلی کمتر است.

چین بیش از دو سوم سنگ آهن جهان را خریداری می کند و تقاضای آن قیمت های جهانی و برنامه های تولید شرکت های معدنی بزرگ را تعیین می کند. در خارج از چین نیز انتظار می‌رود تقاضای سنگ آهن در سال ۲۰۲۴ بهبود یابد، که ناشی از تقاضای قوی هند و برخی بهبود ها در اروپا است.

موسسه بی ام آی میانگین قیمت سنگ آهن را برای سال آینده با ۲۰ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار رسانده، در حالی که گلدمن ساکس برآورد خود را با ۲۲ درصد افزایش به ۱۱۰ دلار رسانده است.

پیش بینی وود مکنزی نیز ۸ درصد بیشتر و ۱۰۸ دلار شده است. این در مقایسه با میانگین قیمت ۱۱۹ دلار در سال جاری تاکنون است. با این حال، برخی از تحلیلگران نیز محدوده وسیع تری را بین ۹۰ تا ۱۵۰ دلار در هر تن برای سال آینده پیش بینی می کنند که تا حدی به دلیل عدم اطمینان در مورد سقف قیمت فولاد و مداخله بالقوه دولت چین است. تاکنون در سال ۲۰۲۳ نیز قیمت ها از ۹۹ تا ۱۳۷ دلار در هر تن متغیر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =