رضا رحمانی

وزیر صمت گفت: قرار است کمیته‌ای مشترک با حضور اتاق تعاون تشکیل شود تا مسائل و مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند و همچنین ما زیرساخت‌های سامانه‌ای لازم را نیز فراهم می‌آوریم.

به گزارش ایراسین ، در حاشیه نشست رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعضای اتاق تعاون ایران، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران گفت: یکی از راهکارهای حل مشکلات در حوزه‌های اقتصادی حتماً استفاده از توان مردمی است و تعاونی‌ها گسترده‌ترین شبکه مردمی را از این نظر دارند.

رحمانی تنوع فعالیت‌ها در همه حوزه‌ها و گستردگی در سراسر کشور را دو ویژگی تعاونی‌ها دانست و افزود: به نقش و اهمیت تعاونی‌ها باور داریم و با اتاق تعاون مراودات نزدیکی داریم و با هم به تفاهم‌هایی نیز رسیدیم و می‌خواهیم از ظرفیت تعاونی‌ها از تولید تا توزیع بیشتر استفاده کنیم.

وی با اشاره به برخی همکاری‌ها با اتاق تعاون، گفت: در توزیع و تولید برخی اقلام در ماه‌های گذشته تجربیات موفقی با اتاق تعاون داشتیم و عملیاتی شدن موارد مطروحه در جلسه امروز نیز در روند کار بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

رحمانی در خصوص تسهیل امورات پیش روی تعاونی‌ها گفت: قرار است کمیته‌ای مشترک با حضور اتاق تعاون تشکیل بشود تا مسائل و مشکلات را پیگیری و حل و فصل کند و همچنین زیرساخت‌های سامانه‌ای لازم را نیز فراهم می‌آوریم.

وزیر صمت با اشاره به به کمبود لاستیک در سال جاری گفت: در موضوع لاستیک، اتاق تعاون و اتحادیه‌ها پای کار آمدند و به درخواست ما واردات را در این حوزه انجام دادند. البته امروز در تأمین لاستیک عموماً مشکلی نداریم، تولید را جدی گرفتیم و اخیراً یک واحد جدید تولید لاستیک سنگین را در اردبیل افتتاح کردیم.

رحمانی در ادامه افزود: قبلاً ۳۰ درصد از نیاز کشور در حوزه لاستیک در داخل تولید می‌شد که الآن این رقم به بالای ۵۰ درصد رسیده است و واحدهایی نیز که در دست احداث داریم این ظرفیت را بالاتر می‌برد تا به خودکفایی برسیم.

وی گفت: اتاق تعاون در حوزه توزیع برخی کالاها به ویژه لاستیک به خصوص لاستیک سنگین (که تاریخ انقضا دارند) می‌توانند ورود کنند و مسائل و مشکلات فرآروی آن‌ها را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

رحمانی در خصوص کارخانه‌هایی مانند هپکو و آذرآب گفت: مشکلات آذرآب کمتر بوده و در ماه‌های گذشته هم اقداماتی برای حل و فصل آن انجام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، در پایان گفت: در خصوص هپکو نیز موضوع سفارش‌گیری انجام شد و سازمان راهداری، وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، سازمان شهرداری‌ها و شرکت‌های معدنی بزرگ پای کارآمدند و قرار شد نیازهای خود را از هپکو تأمین کنند و با وجود این سفارشات هپکو به دوران رونق خود بازمی‌گردد.

انتها/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =