معدن طلا

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از برگزاری مزایده ۳۵۹ فقره محدوده معدنی در استان خبر داد و گفت: این مزایده ۲۹ آذر سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش ایراسین، محمدجعفر عظمایی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این مزایده به لحاظ تعداد محدوده‌ها در نوع خود بی‌نظیر است، اظهار داشت: در بین ۳۵۹ محدوده معدنی مورد نظر ۱۲۷ فقره پروانه بهره‌برداری سلب صلاحیت شده، ۴۲ فقره گواهی کشف، ۳۵ فقره مجوز برداشت، ۷۸ فقره پروانه اکتشاف، ۷۱ فقره محدوده اکتشاف و شش فقره هم در قالب بسته سرمایه‌گذاری در این مزایده وجود دارد.

وی ادامه داد: اسناد و اطلاعات معادن مورد نظر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به "ستاد" منتشر شده و متقاضیان تا ۱۸ آذر می‌توانند به اسناد دسترسی داشته و تا ۲۸ آذر فرصت دارند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

دبیر شورای معادن استان با اشاره به اهمیت برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در اطلاع رسانی صحیح به جامعه هدف، افزود: شفافیت، دسترسی آسان به اطلاعات و امنیت بالا از جمله مزایای مهم این سامانه است.

وی اظهار کرد: از طریق مزایده عمومی در شرایط یکسان، افراد واجد شرایط صلاحیت‌های فنی و مالی که بالاترین قیمت را ارائه کنند، برنده مزایده خواهند بود.

وی ادامه داد: برخی از معادنی که سال گذشته واگذار شده بودند سال جاری به دلیل عدم ایفای تعهدات، دوباره در مسیر مزایده قرار گرفته و واگذار می‌شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: از ۶۱ نوع ماده معدنی در استان بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی و یا به عبارتی از تمام گروه‌های معدنی اعم از پلی متال، فلزی و زغال سنگ در بین معادن مزایده سال جاری وجود دارد.

وی تشریح کرد: با توجه به انفال بودن معادن، بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن، مکتشف یا بهره‌بردار در صورتی که به وظایف قانونی خودش عمل نکند؛ مکلف به سلب صلاحیت محدوده‌های معدنی هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =