گره جنوبی و مغولستان

مقامات سئول خبر دادند کره‌جنوبی و مغولستان امروز دوشنبه کمیته مشترکی را برای همکاری در تامین فلزات کمیاب و سایر مواد معدنی حیاتی راه‌اندازی کردند.

به گزارش ایراسین به نقل از خبرگزاری یونهاپ، در گفت و گوهای امروز، دو کشور توافق کردند برای تضمین عرضه پایدار فلزات کمیاب و تضمین رقابت صنعتی پایدار در حوزه معدنی با یکدیگر همکاری کنند.

دو طرف همچنین پروژه ای را برای ایجاد یک مرکز مشترک برای مشارکت در استخراج فلزات کمیاب به عنوان بخشی از کمک رسمی توسعه کره جنوبی به مغولستان آغاز کردند.

لی هو هیون، معاون وزیر صنعت کره جنوبی در امور انرژی، در مراسمی در اولان باتور با حضور مقامات دولتی دو کشور گفت: «امیدواریم این پروژه فرصتی برای مغولستان باشد تا تبدیل فلزات کمیاب خود به محصولات با ارزش افزوده بالا را دنبال کند و کره نیز پایگاه زنجیره تامین داخلی خود را مستحکم کند.»

بنا به گزارش یونهاپ، تشکیل این کمیته در پی توافقی است که اسفند سال گذشته حین دیدار لووساننامسرای اویون اردن، نخست وزیر مغولستان از سئول حاصل شد.

مغولستان دارای ذخایر فلزی مختلف از جمله عناصر خاکی کمیاب است. این کشور آسیای میانه هشتمین تولیدکننده بزرگ مولیبدن در جهان است که یک فلز کلیدی برای ساخت آلیاژهای فولادی محسوب می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =