معدن جانجا

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه‌ای فراوانی دارد اما محصولات معدنی در خارج از استان فرآوری می‌شود و هیچ سهمی از صادرات آن عاید استان نمی‌شود که این موضوع به ضرر استان است.

به گزارش ایراسین به نقل از صداوسیما، استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای معادن استان گفت: با دعوت از مسئولان و سرمایه گذاران استان‌های دیگر در بخش صنایع و معادن از ظرفیت‌ها و تجربیات موفق آن‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری استفاده کنید.

محمد کرمی بر استفاده از ظرفیت‌های استان‌های دیگر از جمله کرمان، خراسان رضوی و یزد تاکید کرد و گفت: برای سرمایه‌گذاری در حوزه شهرک‌های صنعتی و حوزه معادن با استان‌های دیگر ارتباط بگیرید و از ظرفیت‌ها و تجربیات موفق این استان‌ها در حوزه سرمایه‌گذاری بهره بگیرید.

وی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالقوه‌ای فراوانی دارد که سرمایه‌گذاری و به بالفعل رسیدن این ظرفیت‌ها به نفع استان‌های دیگر نیز است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وجود مرزهای زمینی و دریایی و وجود منطقه آزاد چابهار ظرفیت‌های خوبی برای فرآوری محصولات در استان و صادرات آن به خارج از کشور است.

وی با انتقاد از فرآوری محصولات معدنی استان در خارج از استان گفت: در حال حاضر محصولات معدنی در خارج از استان فرآوری می‌شود و هیچ سهمی از صادرات آن عاید استان نمی‌شود که این موضوع به ضرر استان است.

کرمی تاکید کرد: همه سرمایه‌گذاران ایرانی ساکن در کشورها و استان‌های دیگر را برای سرمایه‌گذاری به استان دعوت کنید و شرایط را نیز برای سرمایه‌گذاری آن‌ها تسهیل کنید.

وی در ادامه بر تشکیل تعاونی و استفاده از توان و استعدادهای جوانان استان برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =