• ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲
  • کد خبر: 46037
  • readingTime: ۲ دقیقه
شمش فولاد

قیمت شمش فولاد دریای سیاه به ۵۰۰ دلار به ازای هر تن افزایش پیدا کرد. با این حال قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در قیمت ۴۷۰ دلار ثابت مانده و قیمت شمش فولاد در بورس کالا کاهشی بود.

به گزارش خبرنگار ایراسین، بنابر گزارش پلتس قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه با ۱۰ دلار افزایش به ۵۰۰ دلار به ازای هر تن رسید. با این حال گزارش‌ها از ثبات قیمت شمش فولاد صادراتی ایران نسبت به هفته‌ گذشته خبر می‌دهد. آخرین معامله انجام شده برای شمش فولاد صادراتی ایران در محدوده قیمتی ۴۷۰ دلار قرار داشت.

قیمت شمش فولاد صادراتی ایران از اوایل مردادماه صعودی شد و از کانال ۴۴۰ دلار تا ۴۷۸ دلار رشد کرد. با این حال قیمت شمش از اول آبان‌ماه برخلاف روند بازارهای جهانی نزولی شد و همچنان بر ادامه روند نزولی اصرار دارد. متوسط قیمت شمش فولاد صادراتی ایران به قرار نمودار زیر است:

شمش فولاد ۵۰۰ دلاری شد

با وجود ثبات قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در بازارهای جهانی، شمش فولاد فوب دریای سیاه در طول هفته‌های گذشته روند صعودی شدیدی داشت و از ۴۷۰ دلار به ۵۰۰ دلار به ازای هر تن رسید. بنابر گزارش پلتس افزایش قیمت قراضه و سنگ‌آهن اصلی‌ترین دلیل رشد قیمت شمش فولاد بود. سنگ‌آهن با رشد قیمت هفته‌های گذشته از ۱۱۵ دلار به ۱۳۰ دلار به ازای هر تن رسید. قیمت قراضه وارداتی ترکیه نیز از اول آبان ماه ۳۲ دلار به ازای هر تن افزایش پیدا کرد و در نهایت این اتفاقات منجر به رشد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه شد. فعالان بازار عقیده دارند رشد قیمت شمش فولاد فوب دریای سیاه دیر یا زود اثر مثبتی بر قیمت شمش فولاد صادراتی ایران می‌گذارد ولی اکنون نه شمش فولاد صادراتی ایران و نه شمش فولاد در بورس کالا نشانه‌هایی از آغاز روند صعودی ندارند.

قیمت شمش فولاد در بورس کالا طی هفته‌های گذشته برخلاف روند بازارهای جهانی به نزول خود ادامه می‌دهد. در معامله ۲۲ آبان ماه شمش فولاد در بورس کالا مجدد کاهش یافت به کیلویی ۱۸ هزار و ۵۸۶ تومان رسید. متوسط قیمت شمش فولاد در بورس کالا به صورت نمودار زیر است:

شمش فولاد ۵۰۰ دلاری شد

روند قیمت شمش فولاد در بورس کالا برخلاف بازارهای جهانی از اواسط شهریورماه نزولی شد و تا کنون ریزشی بود. افت تقاضا برای شمش فولاد یکی از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت در طول هفته‌های گذشته است. در آخرین معامله بورس کالا نیز تنها ۵۹ درصد از شمش فولاد عرضه شده مورد معامله قرار گرفت. در این هفته‌ها بازارساز با سیاست‌های مختلف سعی در تحریک تقاضا برای شمش فولاد داشت ولی تاکنون موفق نشده‌ است. قیمت شمش فولاد در بورس کالا در معاملات این هفته به پایین‌ترین سطح در طول ۷ ماه گذشته سقوط کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =